Smart Industry, emballasjetrykk, emballasjematerialer, bærekraft, design og branding, samt e-handel blir fokusområder på Scanpack-messen i oktober.
Scanpack arrangeres 23.-26. oktober 2018 på Svenska Mässan i Göteborg. På Emballasjeforeningens område i C-hallen, har 18 norske bedrifter booket stand på årets messe, og foreningens stand fungere som et servicetorg for alle som vil slå av en prat eller stille spørsmål.
Mer informasjon om aktiviteten i «den norske hallen» kommer senere, men merk deg at det blir utstillerfest hos Emballasjeforeningen 23.oktober fra kl 17:00.
Svenska Mässan har i år plukket ut seks fokusområder for messen, og de presenterer dem på denne måten:
Smart Industry
Industri 4.0, smart industri, internet of things, digitalisering og transformasjon; hva betyr dette for deg, og hvilke utfordringer skaper det for industrien? Opplev de nyest tekniske løsningene på messen og lytt til noen av de fremste, ledende foretakene og ekspertene som er med på å forme fremtidens industri.
Emballasjetrykk
Hvordan ser den moderen trykkeindustrien ut, og hvordan utvikles den i takt med teknologiske forandringer og utfordringer i bransjen? Hvordan påvirker digitale mediere bransjen? En tydelig trend er fortsatt personlig innhold i all digital markedsføring. Lytt til de fremste ekspertene i bransjen, og se de nyeste løsningene for moderne trykkteknologi.
Emballasjematerialer
Intelligente, aktive og bærekraftig materialer er viktige komponenter i dagens moderne emballasje. Opplev et heldekkende tilbud av emballasjematerialer fra våre utstillere på messen og lytt til de fremste ekspertene og ledende aktører som former bransjen.
Bærekraft
La oss være tydelige: Forandring skjer. Lytt til mennesker og bedrifter som vil gjøre en forandring for planeten, dens innbyggere og fremtiden.
Design og branding
Design er en del av din bedrift. Design er det som gjør at dine produkter skiller seg ut og gjør et inntrykk. Hvordan gjør du det? Bli inspirert av flere ledende eksperter og varemerker som deler sine suksesshistorier på Superbrand-scenen.
E-handel
Nye forretningsmodeller, ny kundeatferd, nye forbrukerbehov og nye digitale plattformer; Hvordan kan emballasjeindustrien tilpasse seg denne omverdenen?