Se det på Scanpack: Plastipak vil inn i Norden

PUBLISERT: 8 oktober 2015
OPPDATERT: 26 januar


Som en velrennomert designer, produsent og leverandør av rigid plast i preform og flasker, lanseres Plastipak på det nordiske markedet på Scanpack 2015.

Plastipak Packaging kjøpte APPE 1. juli 2015 og regner seg med dette som markedsleder på rigid plastemballasje i Europa. Selskapet har nå 14 produksjonsfabrikker i 12 forskjellige land og en solid posisjon for videre vekst i andre markeder som Nord- og Sør-Amerika og Kina.

Har vunnet flere priser
Plastipak leverer emballasje til mange prominente husholdningsvaremerker i Europa. De har vunnet priser for sin preformer i rigid plast, flasker og bredhalsede beholdere for produkter som drikke, mat, husholdningsartikler og personlig pleie.

Nå vil selskapet inn på det nordiske markedet.

-Kunder i Norden har nå muligheten til å dra nytte av Plastikpaks globale ekspertise og innovasjonsevne på et lokalt plan, sier selskapets nordiske salgssjef, Marcus Wagell.

– Vi gleder oss til å introdusere vår portefølje av rigid plastemballasje på Scanpack 2015.

Lettvekts beholdere
Med 30 års erfaring med rigid plastemballasje utvikler Plastipak løsninger for de mest utfordrende krav. Et typisk eksempel er den prisvinnende ThermaLite-serien med krukker i 100 % PET som er spesialdesignet som erstatning for glasskrukker.

PET-krukkene, som kan varmfylles opptil 95 °C og deretter pasteuriseres, er 85 prosent lettere enn glasskrukker og passer for matvarer som sauser, pastasauser, pesto, tomatprodukter, oppskårede grønnsaker, smakstilsetninger, fruktpurre, syltetøy og pålegg.

Plastipak er også pioner og ekspert på lettvekts beholdere og erstatning av andre materialer som glass og kartong. Lette preformer og beholdere gir en betydelig reduksjon i materialforbruket og logistikken og har dermed en direkte virkning på kundens karbonavtrykk.

 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa