Se de nyeste trendene på SMART Industri i april

PUBLISERT: 25 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


– Utstillingen blir som en mini-EMO, hvor du kan se maskinene i arbeid og prøve de siste nyhetene i sveiselaben, sier Tone Lindberg Grøstad om SMART industri.

Som direktør i Maskingrosssisternes Forening (MGF) har Tone Lindberg Grøstad mange argumenter for å avlegge et besøk på SMART Industri som arrangeres hos Norges Varemesse på Lillstrøm 17.-19. april 2018.

Se de nyeste trendene
– På SMART industris utstilling kan besøkende se de nyeste trendene innenfor maskinering, sveising, robotisering, verktøy som øker effektiviteten og utrolig mange programvarer som bidrar til digitalisering, sier hun.

SMART Industri er Norges største messe for industribedrifter, hvor deltakerne får mulighet til å delta på mange arrangementer og kurs på ett og samme sted.

– Som tidligere industrileder fikk jeg ukentlig tilbud om å delta på arrangementer på mange ulike steder. På SMART industri kan man spare både tid og penger ved å delta på tre dager på Norges varemesse, sier Lindberg Grøstad.

Kurs og kompetansepåfyll
Under SMART industri er det daglig en rekke kurs som er åpne for besøkende. Dette er kurs som gir kompetansepåfyll blant annet innenfor tegningslesning, dimensjons og toleranselære, måleteknikk og mye mer.

– Og så må vi jo trekke frem SMART sveis og SMART vedlikehold. Dette er to-dagers konferanser som har spennende foredragsholdere som er helt i front i sine fag, sier hun.

SMART maskin er en konferanserekke med tre dagsseminar hvor man kan velge å delta på ett eller flere.

– Konferansene er åpne for alle besøkende, men man må melde seg på for å sikre seg plass. Temaene for de tre dagene er materialteknologi, teknologi 4.0 og digitalisering og avansert produksjon, sier Lindberg Grøstad.

Regner med fulle hus
Hun forteller videre at foredragsholderne kommer fra blant annet K-Tech, SINTEF, NTTY, Digitalisering av hel fabrikk, Interconsult Norway, Field Made, DAMRC og IFE.

– Her er det bare å melde seg tidlig, for vi regner med fulle hus under disse dagene. Men husk at det også er en rekke drop-in-kurs fra hovedscenen. Disse er på 30 – 45 minutter og arrangeres alle tre dagene.

– Og helt til slutt, bli med på meet & eat på onsdag kveld – her kan jeg garantere at du knytter nye kontakter fra hele bransjen, avslutter Tone Lindberg Grøstad.

 

 

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl