Schütz satser på ren emballasje på FachPack 2019 i Nürnberg

PUBLISERT: 24 september 2019
OPPDATERT: 26 januar

Lineren er laget av høykvalitets LDPE-film og tilpasser seg automatisk til innerflasken under fylling.

Under logoen «The Power of Blue» vil Schütz vise bærekraftig emballasje for væsker på FachPack i Nürnberg 24.-26. september 2019.


Blå er ikke bare fargen på det globale konsernets design men står også for bærekraft og beskyttelse av den blå planeten, Jorden.
På sin stand på FachPack skal blå også symbolisere renhet og hygiene, nøkkelfaktorer ved alle stadier i produksjonen. Kvalitet og holdbarhet har en betydelig innvirkning på hele verdikjeden.

Liner av høykvalitets LDPE

Produktene som vises oppfyller de strengeste renhetsstandardene og omfatter Ecobulk Foodcert + Aseptic og Cleansert + Dualprotect. Disse to beholderne er utstyrt med et linersystem som er UN-godkjent og «ready to fill».

Lineren er laget av høykvalitets LDPE-film og tilpasser seg automatisk til innerflasken under fylling. Dette reduserer oksygenkontakt under fylling og inni emballasjen, noe som forhindrer at det fylte produktet endrer seg ved at det blir utsatt for oksygen.

Risikoen for kontaminasjon er dermed unngått og det er heller ingen risiko for at det fylte produktet kommer i kontakt med kondensen som kan oppstå i innerflasken. Dette øker produktets holdbarhet og reduserer behovet for konserveringsmidler.

Lineren forhindrer også herding av tilsetninger, noe som gjør Ecobulk Cleancert + Dualprotect ideell for transport produkter laget av limindustrien.
Under produksjon av Ecobulk Foodcert + Aseptic blir den integrerte lineren og ventilene sterilisert ved hjelp av gammastråler. Dermed blir emballasjen ideell for sensitive produkter som krever aseptiske forhold.

På messen kan besøkende også se hvordan impelleren fungerer inni innerflasken gjennom en gjennomsiktig rute i en spesiallaget IBC.

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot