Schubert økte omsetning og global tilstedeværelse

PUBLISERT: 13 august 2017
OPPDATERT: 26 januar

|||

Slutten av 2016 ble bra for Schubert som økte årsomsetningen med 7,5 prosent til 187,2 milliarder euro. Nå håper selskapet å omsette for 200 milliarder euro i 2017.

Ordresituasjonen ser svært bra ut, spesielt på grunn av stor pågang fra USA og den farmasøytiske sektoren. En svært vellykket deltakelse på Interpack-messen i Düsseldorf i mai bidra til stor optimisme også for 2017.

Har et mål om 200 millioner euro i omsetning
Målet for Gerhard Schubert GmbH, som er markedsleder på digitale pakkemaskiner, er å nå en omsetning på 200 millioner euro. Samlet omsatte konsernet for omtrent 233 millioner euro i 2016 og sysselsetter 1.174 personer.

I 2016 trakk Schubert til seg flere kunder med sine høyfleksible pakkemaskiner, og forretningsutviklingen i Europa gikk ekstremt bra. Økende ordreinngang fra USA og Canada lover godt også for fremtiden.

– Schubert har et godt rykte blant kundene i Nord-Amerika, sier Marcel Kiessling, administrerende salgs- og servicedirektør for Schubert.

– Schubert North America opplever stor etterspørsel fra matsektoren som får økt fleksibilitet ved å automatisere de sekundære pakkeprosessene. Vi har mål om å doble salget i Nord-Amerika de neste to årene.

Investerer for videre vekst
Schubert Pharma satte også rekord i 2016 med en salgsvekst på 50 prosent fra året før. I mai 2017 lanserte selskapet det nye Schubert-Cosmetics ekspertteam som skal svare på alle henvendelser og spørsmål om fylling og pakking av kosmetikk.

Peter Gabriel, Managing Director i Gerhard Schubert GmbH forteller at de planlegger å utvide produksjons- og monteringsanleggene innen 2020.

– I år investerer vi nærmere 20 millioner Euro i anlegget i Crailsheim og i forskning og utvikling. Det vil gjøre oss i stand til å kapre nye andeler i eksisterende og nye markeder.

På produktsiden vil selskapet utvide området for primæremballasje og jobbe videre med GRIPS.world, som er den nye digitale og nettbaserte plattformen for overvåking og dokumentering av maskindata, samt planlegging av preventivt vedlikehold.

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx