Slutten av 2016 ble bra for Schubert som økte årsomsetningen med 7,5 prosent til 187,2 milliarder euro. Nå håper selskapet å omsette for 200 milliarder euro i 2017.
Ordresituasjonen ser svært bra ut, spesielt på grunn av stor pågang fra USA og den farmasøytiske sektoren. En svært vellykket deltakelse på Interpack-messen i Düsseldorf i mai bidra til stor optimisme også for 2017.
Har et mål om 200 millioner euro i omsetning
Målet for Gerhard Schubert GmbH, som er markedsleder på digitale pakkemaskiner, er å nå en omsetning på 200 millioner euro. Samlet omsatte konsernet for omtrent 233 millioner euro i 2016 og sysselsetter 1.174 personer.
I 2016 trakk Schubert til seg flere kunder med sine høyfleksible pakkemaskiner, og forretningsutviklingen i Europa gikk ekstremt bra. Økende ordreinngang fra USA og Canada lover godt også for fremtiden.
– Schubert har et godt rykte blant kundene i Nord-Amerika, sier Marcel Kiessling, administrerende salgs- og servicedirektør for Schubert.
– Schubert North America opplever stor etterspørsel fra matsektoren som får økt fleksibilitet ved å automatisere de sekundære pakkeprosessene. Vi har mål om å doble salget i Nord-Amerika de neste to årene.
Investerer for videre vekst
Schubert Pharma satte også rekord i 2016 med en salgsvekst på 50 prosent fra året før. I mai 2017 lanserte selskapet det nye Schubert-Cosmetics ekspertteam som skal svare på alle henvendelser og spørsmål om fylling og pakking av kosmetikk.
Peter Gabriel, Managing Director i Gerhard Schubert GmbH forteller at de planlegger å utvide produksjons- og monteringsanleggene innen 2020.
– I år investerer vi nærmere 20 millioner Euro i anlegget i Crailsheim og i forskning og utvikling. Det vil gjøre oss i stand til å kapre nye andeler i eksisterende og nye markeder.
På produktsiden vil selskapet utvide området for primæremballasje og jobbe videre med GRIPS.world, som er den nye digitale og nettbaserte plattformen for overvåking og dokumentering av maskindata, samt planlegging av preventivt vedlikehold.