Scanpack innfridde de høye forventningene

PUBLISERT: 11 oktober 2022
OPPDATERT: 26 januar

|Anna-Lena Friberg, forretningsansvarlig for Scanpack, er full av forventningforan årets Scanpack i oktober. (Bilde Svenska Mässan)

– Forventningene var store etter fire års venting, og da messen var over så vi at dette ble den sprakende og kreative møteplassen vi hadde håpet på, sier Anna Lena Friberg, forretningsansvarlig for Scanpack.

Anna-Lena Friberg, forretningsansvarlig for Scanpack, (Bilde Svenska Mässan)

Forrige Scanpack-messe ble arrangert i 2018, og det var derfor et etterlengtet comeback på Svenska Mässan 4.-7, oktober. 400 bedrifter fra 22 land deltok på årets messe, og forventningene var høye.

Gledesboost

– Endelig kunne vi møtes, og utstillere og besøkende sørget for at det ble den gledesboosten vi hadde håpet på, sier Abba Lena Friberg.
DS Smith var den største utstilleren på messen, og kommunikasjonsdirektør Barbro Berggren gir Friberg medhold.

– Vi tror på personlige møter og har lengtet i fire etter dette. Derfor satte vi også kundemøter i fokus på årets messe, der vi viste smarte emballasjeløsninger og innovasjoner.

Forretningene var i fokus på messen, men også kunnskap, ideer og diskusjoner ble delt på fire forskjellige scener.
Emballasjeforeningen hadde som vanlig en servicestand i C-hallen for medlemmer og andre besøkende på messen. Tirsdagens minglefest ble en stor suksess med over 80 deltakere rundt standen. Mange var også innom standen de andre dagene, og stemningen var definitivt god. Det ble presentert noen nyheter på årets messe, men den følelsen som sitter best igjen er gleden over å kunne møtes igjen.

Scanpack fyller 60 år i 2024

Nå begynner oppladingen til neste messe, der Scanpack kan feire 60-årsjubileum. Dette vil bli markert på forskjellige måter, og det er bare å sette av datoene 22.-25 oktober 2024.
Svenska Mässan forteller at Monika Ölund blir forretningsansvarlig for messen. Hun har erfaring fra ledende posisjoner i kommunale og private virksomheter.

Se bilder fra Scanpack

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl