San Pellegrino øker produksjonen i Italia

PUBLISERT: 21 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar
|

Sidel har levert to Sidel Matrix Combis til San Pellegrino-fabrikken i Ruspino i Italia for å øke produksjonskapasiteten på det verdensberømte mineralvannet.

– Sidel Matrix er den kraftigste løsningen når det gjelder ytelse, fleksibilitet, kostnadsbesparelse og bærekraft, hevder produsenten selv i en pressemelding.

Voksende marked globalt
De siste årene har det globale markedet for flaskevann vokst betydelig, primært på grunn av økende etterspørsel etter sunnere, førsteklasses drikkevarer. Markedet er spådd å øke med en årlig vekstrate på 6,6 prosent fra 2016 til 2024.

Verdien vokser samtidig fra 170 milliarder USD til 307 milliarder amerikanske dollar i samme periode. Flaskevann finnes med kullsyre, uten kullsyre, funksjonell og smaksatt. Det er mineralvann uten kullsyre som dominerer markedet og forventes å fortsette med det i den samme perioden.

Mineralvann med kullsyre er det nest største segmentet, og det forventes også å vokse raskt.
Det økte produksjonsbehovet ved SAN Pellegrino-fabrikken i Ruspino skyldes den voksende globale etterspørselen karbonisert mineralvann og andre premiumprodukter.

Kombinerer flere oppgaver i en maskin
San Pellegrino er en merkevare i Nestlé Waters og kommer fra naturlige kilder i Brembana i San Pellegrino-området ved foten av Alpene.

De to nye maskinene kombinerer formblåsing, fylling og korking av flasker i samme system. Løsningen reduserer driftskostnadene og tar 30 prosent mindre av gulvplassen sammenlignet med enkeltstående systemer.

Ved å integrere maskinene elimineres behovet for transportbaner, håndtering av tomflasker, akkumulering og lagring. Løsningen innebærer også at det brukes færre komponenter. Effektiviteten i linjen øker, mens de totale kostnadene for eierskap går ned.

Begge Combi-maskinene som er levert er utstyrt med Sidels SF300 FM-fyllemaskin som sikrer god hygiene og lavere bruk av CO2.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x