Samarbeid om digitaltrykk på kartong gir resultater

PUBLISERT: 21 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

||

Samarbeidet melloem Tresu Group og Alexir om integrerte  digitaltrykk- og coatinglinjer betyr at de kan tilby rask levering av korte serier til merkevareierne

Med kombinert digitaltrykk og belegging i samme linje, kan selskapene hjelpe premium- og nisjevaremerker med målrettede og diversifiserte produkttilbud i korte serier.

Møter behovet for korste serier
Alexir ble den første leverandøren i Storbritannia med en inline-løsning for digtaltrykte foldekartonger da de installerte Xerox iGEN4 arkmatet digitaltrykkmaskin med integrert Tresu Pinta-coater i 2015.

Digitaldivisjonen i Alexir sysselsetter seks ansatte på fulltid og møter behovet for korte serier.

– Vårt trykk- og coatinglinje fyller gapet opptil 5.000 enheter, noe vi iukke kunne levere før. For merkevareeierne er dette en mye raskere vei til markedet, siden vi kan tilby prøvetrykk on-demand, personlig trykk og multiple versjoner av et varemerke, sier Claire Summersby, markedssjef i Alexir.

– Også små aktører og oppstartselskaper har sett dette som et springbrett for vekst. Dessuten hjelper vi markedsavdelinger hos større merkevareeiere med å utvikle markedsføringskampanjer.

Reduserer lagerhold og kostnader
Dragonfly Tea som holder til i Newbury i Storbritannia har dratt nytte av de digitale kartongtjenestene på sine serier med svarte, grønne, hvite og koffeinfrie teposer som selges i hele EU.

– Digitaltrykk er ideelt for Dragonfly Tea, siden vi enkelt kan legge til grafikkfiler som er tilpasset de forskjellige smakene, regelendringer og flerspråklige versjoner, fortsetter Summersby.

– Siden vi kan levere en eksakt mengde av små kvantiteter på kort tid, reduseres lagerhold og kostnader, samt risikoen for å gå tom for varer eller at de går ut på dato og må kastes.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red