Samarbeidet melloem Tresu Group og Alexir om integrerte digitaltrykk- og coatinglinjer betyr at de kan tilby rask levering av korte serier til merkevareierne
Med kombinert digitaltrykk og belegging i samme linje, kan selskapene hjelpe premium- og nisjevaremerker med målrettede og diversifiserte produkttilbud i korte serier.
Møter behovet for korste serier
Alexir ble den første leverandøren i Storbritannia med en inline-løsning for digtaltrykte foldekartonger da de installerte Xerox iGEN4 arkmatet digitaltrykkmaskin med integrert Tresu Pinta-coater i 2015.
Digitaldivisjonen i Alexir sysselsetter seks ansatte på fulltid og møter behovet for korte serier.
– Vårt trykk- og coatinglinje fyller gapet opptil 5.000 enheter, noe vi iukke kunne levere før. For merkevareeierne er dette en mye raskere vei til markedet, siden vi kan tilby prøvetrykk on-demand, personlig trykk og multiple versjoner av et varemerke, sier Claire Summersby, markedssjef i Alexir.
– Også små aktører og oppstartselskaper har sett dette som et springbrett for vekst. Dessuten hjelper vi markedsavdelinger hos større merkevareeiere med å utvikle markedsføringskampanjer.
Reduserer lagerhold og kostnader
Dragonfly Tea som holder til i Newbury i Storbritannia har dratt nytte av de digitale kartongtjenestene på sine serier med svarte, grønne, hvite og koffeinfrie teposer som selges i hele EU.
– Digitaltrykk er ideelt for Dragonfly Tea, siden vi enkelt kan legge til grafikkfiler som er tilpasset de forskjellige smakene, regelendringer og flerspråklige versjoner, fortsetter Summersby.
– Siden vi kan levere en eksakt mengde av små kvantiteter på kort tid, reduseres lagerhold og kostnader, samt risikoen for å gå tom for varer eller at de går ut på dato og må kastes.