Samarbeid om digitaltrykk på kartong gir resultater

PUBLISERT: 21 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

||

Samarbeidet melloem Tresu Group og Alexir om integrerte  digitaltrykk- og coatinglinjer betyr at de kan tilby rask levering av korte serier til merkevareierne

Med kombinert digitaltrykk og belegging i samme linje, kan selskapene hjelpe premium- og nisjevaremerker med målrettede og diversifiserte produkttilbud i korte serier.

Møter behovet for korste serier
Alexir ble den første leverandøren i Storbritannia med en inline-løsning for digtaltrykte foldekartonger da de installerte Xerox iGEN4 arkmatet digitaltrykkmaskin med integrert Tresu Pinta-coater i 2015.

Digitaldivisjonen i Alexir sysselsetter seks ansatte på fulltid og møter behovet for korte serier.

– Vårt trykk- og coatinglinje fyller gapet opptil 5.000 enheter, noe vi iukke kunne levere før. For merkevareeierne er dette en mye raskere vei til markedet, siden vi kan tilby prøvetrykk on-demand, personlig trykk og multiple versjoner av et varemerke, sier Claire Summersby, markedssjef i Alexir.

– Også små aktører og oppstartselskaper har sett dette som et springbrett for vekst. Dessuten hjelper vi markedsavdelinger hos større merkevareeiere med å utvikle markedsføringskampanjer.

Reduserer lagerhold og kostnader
Dragonfly Tea som holder til i Newbury i Storbritannia har dratt nytte av de digitale kartongtjenestene på sine serier med svarte, grønne, hvite og koffeinfrie teposer som selges i hele EU.

– Digitaltrykk er ideelt for Dragonfly Tea, siden vi enkelt kan legge til grafikkfiler som er tilpasset de forskjellige smakene, regelendringer og flerspråklige versjoner, fortsetter Summersby.

– Siden vi kan levere en eksakt mengde av små kvantiteter på kort tid, reduseres lagerhold og kostnader, samt risikoen for å gå tom for varer eller at de går ut på dato og må kastes.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot