Salg av vann på bokser laget i aluminium redder folk i nød

PUBLISERT: 28 august 2020
OPPDATERT: 26 januar

Vann på aluminiumsboks selges kun på restauranter, bistroer og kafeer, men for hver solgte boks leverer Wami 100 liter vann til områder i nød.

For hver boks med vann som blir solgt, vil Wami levere 100 liter rent vann til folk i nød. Fra juli 2020 er vannet tilgjengelig på aluminiumbokser fra Crown.

Siden boksene kan gjenvinnes i det uendelige, bidrar dette til å styrke varemerkets gode hensikter. Boksene kan inngå i en lukket gjenvinningssløyfe og er tilgjengelig i 0,44cl størrelse. CEO i Wami, Giacomo Stefanini, forteller at bærekraftig emballasje er et fokusområde for selskapet, som nå vil ekspandere til restauranter og barer.

Minimalistisk design

Boksene har minimalistisk, men slående design som blant annet består av logoen til Wami på en hvit overflate. Effekter i grønt indikerer at vannet er naturlig, mens blå effekter brukes på sprudlende vann (tilsatt kullsyre).

En QR-kode som er integrert i designen på boksen og gjør at forbrukerne kan se at deres bidrag gjør en forskjell. Noen ganger viser de hvilken familie som har mottatt vannet. De fleste bor i isolerte, landlige områder og må gå langt for å få tak i drikkbart vann slik at familien kan overleve.

– Vi ser at vårt produkt er mer i tråd med restaurantbransjens visjon om å lage bærekraftige alternativer til vårt forbruksmønster, men samtidig legge vekt på design, sier Stefanini.

– Derfor ville vi lage en boks i ikonisk stil, slik at også restauranter og barer kan vise sine kunder hvor stolte de er av å være en del av Wami-samfunnet.

Metall var et naturlig valg

Veronique Curulla, markeds- og forretningsutviklingsdirektør i Crown Bevcan Europe & Middle East, sier at metall var et naturlig valg av emballasjematerial, siden det kan inngå i sirkulær økonomi i det uendelige.

– Det er godt kjent at metall kan gjenvinnes til nytt metall igjen og igjen, samtidig som det bevarer sine egenskaper. I Crown bygger vi på dette sterke grunnlaget og lærer opp forbrukerne om metallets bærekraftkvaliteter. En ambassadør som Wami sikrer at budskapet bringes ut i verden.

I dag er Wami-vann på aluminiumboks kun tilgjengelig på restauranter, bistroer og kafeer. Vannet som deles ut havner primært i Afrika, der 44 prosjekter er gjennomført i følgende land: Etiopia, Tanzania, Kenya, Senegal, Sri Lanka og Ecuador.

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x