Rørosmeieriet og Elopak utvider partnerskapet

PUBLISERT: 24 april 2018
OPPDATERT: 26 januar


Elopak har utvidet sitt partnerskap med Rørosmeieriet, som er det eneste uavhengige meieriet i Norge. Nå står det foran en større omstilling i Røros.

Rørosmeieriet har hatt stor vekst siden det ble etablert i 2001 av et kooperativ av melkebønder, og markedsandelen i det økologiske meierimarkedet er nå på 37 prosent.

Utvidet fabrikk blir utstillingsvindu
Nå skal meieriet utvide og bygge om Rørosfabrikken med nye pakkelinjer, støttet av Elopak som skal levere fyllemaskiner og nedstrømsutstyr. Når den nye fabrikken åpner i 2019, vil den være et utstillingsvindu for Norge og europeisk produksjon av økologiske meierivarer.

I januar 2016 ble meieriet det første i Norge til å velge Pure-Pak-kartonger laget av fornybare materialer. 1-literskartongen av typen Pure-Pak Classic ble da introdusert med fornybar kartong og skrukork laget av sertifisert fornybar PE.

I 2018 har Rørosmeieriet lansert fersk laktosefri lettmelk. Fram til nå har all laktosefri melk vært standard UHT, men nå kan altså et voksende antall laktoseintolerante forbruker nyte fersk økologisk melk.

Organisk produksjon til nye høyder
– Røros har tatt økologisk produksjon til nye nivåer men bevarer sin individualitet og uavhengighet ved å legge vekt på verdier som lokale, rene ingredienser og tradisjonelle produksjonsmetoder, sier Andreas Weselka, Key Acount Manager i et nyhetsbrev fra Elopak.

– Meieriet er konstant på jakt etter nye måter å forbedre produktene og emballasjen på, og med denne nye avtalen på plass, ser vi frem til å støtte fremtidig vekst og utvikling.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red