«Rod Stewart» underholdt på Lexit Group-innvielse

PUBLISERT: 7 november 2017
OPPDATERT: 26 januar
|||||

Etikettprodusenten Lexit Group innviet i oktober nytt påbygg og ny presse i Mölndal, der nærmere 100 kunder ble underholdt av «Rod Stewart» og et Oktoberfestband.

Lexit Group har investert mange millioner i nye presse og nytt påbygg. De regner med fortsatt ekspansjon på maskinsiden.

Ny presse med digital flexo
Den nye pressen fra Bobst har doble klisje- og stanseenheter og gir mulighet for å digitalisere flexoproduksjonen. Dessuten er omstillingstiden svært rask, noe som er en forutsetning for effektiv produksjon når seriestørrelsene blir stadig kortere.

Påbygget er på 3.500 kvadratmeter og kan bygges på ytterligere.

Den digitaliserte flexopressen er utviklet i samarbeid med ledende selskaper på emballasje- og trykkpresser, som Americk Packaging, Apex International, AVT, Bobst, Dupont, Esko, Flint Group, X-Rite og UPM.

Taler, avduking og oktoberfest
Under innvielsen var det taler, formell avduking av maskinen som produserte tre forskjellige jobber med en omstillingstid på to-tre minutter og en heidundrende oktoberfest der «Rod Stewart» dukket opp som en overraskelse.

– Vi ville virkelig overraske, og det lyktes vi bra med. «Rod» fikk virkelig fart på festen, og mange var oppe og danset på bordene allerede klokken fem på ettermiddagen, forteller Jostein Sæter, salgssjef i Lexit Group.

Bedriften måtte nok ha gravd dypt i lommeboken om de hadde fått tak i den virkelige Rod Stewart. I stedet hadde de hentet en look-a-like, Dean Hughes, som sang med en stemme som var forvirrende lik originalen. Dagen etter feiret personalet til musikk fra en DJ.

Stor investering
– Maskininvesteringen ligger på mellom 12 og 13 millioner kroner, og påbygget har kostet rundt 25 millioner, forteller Jostein Sæter.

– Vi dobler nå produksjonsflaten. Det er en skikkelig satsing, men vi er helt rolig i forhold til det. Vi ser store muligheter for fremtiden og håper snart å kunne investere i ytterligere en maskin. Vi kommer til å legge mange av våre eksisterende jobber i den nye maskinen.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red