Roboten Pepper ønsker velkommmen til messen

PUBLISERT: 15 april 2018
OPPDATERT: 26 januar

Roboten Pepper treffer du i utstillingshallen hvor den gir deg nyttig informasjon i forbindelse med ditt besøk på SMART industri  på Norges Varemesse 17.-19-april.

Pepper kommer fra SoftBank Robotics og er en humanoid robot som er laget for å kommunisere med mennesker via samtale, berøring og uttrykk for følelser.

Pepper gjør folk glade
Pepper er ikke en funksjonell robot for husholdning eller i industrien. I stedet er Pepper ment å «gjøre folk lykkelige», forbedre folks liv, ha det gøy med folk og koble folk med omverdenen.

Pepper brukes blant annet som resepsjonist på flere kontorer i Storbritannia. Den er i stand til å identifisere besøkende ved bruk av ansiktsgjenkjenning og sender så varsel til møtearrangøren om at besøket er kommet.

Roboten har også vært ansatt i banker og medisinske fasiliteter i Japan. Ved hjelp av spesielle applikasjoner er den blitt ansatt på alle Hamazushi restauranter i Japan.

Forskningsrobot
Pepper er tilgjengelig som en forskningsrobot for skoler, høgskoler og universiteter for å undervise i programmering og gjennomføre undersøkelser på human-robot-interaksjoner.

Robotens hode har fire mikrofoner, to HD-kameraer (i munn og panne) og en 3-D dybdesensor (bak øynene). Det er et gyroskop i torso og berøringssensorer i hodet og hendene. Mobilbasen har to sonarer, seks lasere, tre støtfangere og et gyroskop.

SMART industri arrangeres hos Norges Varemesse på Lillestrøm 17.-19. april 2018.

Les mer om SMART industri her 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red