Rekordmange vinnere av WorldStar 2018 er kåret

PUBLISERT: 10 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar


Glomma Papp vant igjen WorldStar og var den eneste norske deltakerne i årets konkurranse. Over 200 bedrifter ble tildelt WorldStar, og det er ny rekord.

Japan satte også nye rekord med 26 priser, fulgt av India med 24 og Kina med 14. Vinnerne av spesialprisene «President’s Award», «Sustainability Award», «Marketing Award» og «Packaging that Saves Food Award» blir annonsert i januar.

Emballasje for Skyr
Glomma Papp vant for sin transport- og hylleemballasje til Skyr fra Q-meieriene. Løsningens skiller seg ut i hyllene, da det ifølge designeren Kelly Eldo Hakkebo i Glomma Papp ikke finnes noe lignende på markedet.

– Løsningen oppfyller kravet fra dagligvarekjedene om at produktet skal ha et omslag for enklere håndtering og bedre beskyttelse på automatlagrene, forteller hun.

Både omslag og brett leveres til kunden som plano, noe som er plassbesparende i alle ledd. Den tidligere løsningen var laget i ferdigstøpte plastbrett.

Stabilitet
Omslaget har en glidelåsfunksjon som ved avrivning skiller omslaget fra brettet. Det nye brettet gir bedre produkteksponering enn den tidligere løsning, da mer av F-pak’en er synlig.

Dessuten er konstruksjonen og materialet mer stabilt.

– Løsningen har hull og åpninger på alle sider og gir derfor kortere nedkjølingstid på grunn av bedre luftgjennomstrøming, forteller Hakkebo. Det er mulig å trykke på brettet, og løsningen er palloptimert.

Flere nordiske vinnere
Vi gratulerer også danske Plus Pack med WorldStar for sin Selection Platter. For Finland vant A&R Carton, Atria Soumi, Pyroll Group og Stora Enso Packaging. Svenske APak & Mondi Wellpappe Ansbach får WorldStar for sin SimpleSphere.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex