Qualvis tilbyr kartong i småserier on-demand

PUBLISERT: 27 november 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Som respons på krav om dramatisk kortere serier i mat- og helsesektoren, har den britiske kartongleverandøren Qualvis gått over til digitalproduksjon.

Qualvis Print & Packaging holder til i Leicester i Storbritannia og har investert i digitalproduksjon med store investering i utstyr for trykk, belegging og finish.

To digitale trykkpresser
Med to digitale trykkpresser med integrerte beleggingslinjer for foldekartong fra Xereox og TRESU, kan Qualvis nå tilby en effektiv on-demand tjeneste med ledetider mellom seks og ti dager.

De to trykk- og coatinglinjene ble installert tidlig i 2017 og tilbyr personlig emballasje, flere varemerker og språkvariasjoner, samt markedsprøver.

Med minimale ferdiggjøringskostnader er produksjonslinjene et kostnadseffektivt alternativ for oppstartsfirmaer som ønsker kvalitetsemballasje i serier på bare 100 kartonger. Det gir også redusert lagerbehold og materialavfall.

Kombinerer kvalitet, produktivitet og pålitelighet
Hver av produksjonslinjene består av en arkmatet Xerox iGEN digitalpresse med TRESU Pinta flexo coater. Linjene kan kjøre single pass emballasjetrykk i en hastighet på 2.500 ark i timen med en operatør.

En av linkene har iGEN5 med CMYK pluss en stasjon for blå, grønn og oransje. Den andre har fire prosess-stasjoner med samme hastighet, automasjon og kvalitet. Maksimum oppløsning er 2400×2400 dpi.

– De to pressene kombinert med TRESU Pinta coaters gir oss en kombinasjon av skarp kvalitet, produktivitet og pålitelighet som gjør oss konkurransedyktige i markedet for små serier, sier Jason Short, administrerende direktør i Qualvis.

– Og med to linjer har vi back-up som sikrer at vi klarer de mest krevende leveransetidene som er vanlige for matvarer.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red