Qualvis tilbyr kartong i småserier on-demand

PUBLISERT: 27 november 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Som respons på krav om dramatisk kortere serier i mat- og helsesektoren, har den britiske kartongleverandøren Qualvis gått over til digitalproduksjon.

Qualvis Print & Packaging holder til i Leicester i Storbritannia og har investert i digitalproduksjon med store investering i utstyr for trykk, belegging og finish.

To digitale trykkpresser
Med to digitale trykkpresser med integrerte beleggingslinjer for foldekartong fra Xereox og TRESU, kan Qualvis nå tilby en effektiv on-demand tjeneste med ledetider mellom seks og ti dager.

De to trykk- og coatinglinjene ble installert tidlig i 2017 og tilbyr personlig emballasje, flere varemerker og språkvariasjoner, samt markedsprøver.

Med minimale ferdiggjøringskostnader er produksjonslinjene et kostnadseffektivt alternativ for oppstartsfirmaer som ønsker kvalitetsemballasje i serier på bare 100 kartonger. Det gir også redusert lagerbehold og materialavfall.

Kombinerer kvalitet, produktivitet og pålitelighet
Hver av produksjonslinjene består av en arkmatet Xerox iGEN digitalpresse med TRESU Pinta flexo coater. Linjene kan kjøre single pass emballasjetrykk i en hastighet på 2.500 ark i timen med en operatør.

En av linkene har iGEN5 med CMYK pluss en stasjon for blå, grønn og oransje. Den andre har fire prosess-stasjoner med samme hastighet, automasjon og kvalitet. Maksimum oppløsning er 2400×2400 dpi.

– De to pressene kombinert med TRESU Pinta coaters gir oss en kombinasjon av skarp kvalitet, produktivitet og pålitelighet som gjør oss konkurransedyktige i markedet for små serier, sier Jason Short, administrerende direktør i Qualvis.

– Og med to linjer har vi back-up som sikrer at vi klarer de mest krevende leveransetidene som er vanlige for matvarer.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar