Privinnende finsk gin pakket i kartong fra Metsä Board

PUBLISERT: 17 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


«Arctic Blue Gin» ble laget for å avspeile et unikt arktisk og naturlig miljø. Emballasjematerialet ble valgt for å reflektere varemerkets kvalitet og verdier.

– Allerede i starten var målet å skape verdens beste gin gjennom bruk av unike og førsteklasses ingredienser fra den finske naturen, sier Mikko Spoof, Brand Director for Arctic Blue Gin.

– Å vinne tittelen «Spirit of the Year» med Double-Gold-karakterer i World Spirits Award 2018 e en stor ære og et bevis på at vårt harde arbeid lønte seg.

Samme fremgangsmåte ved valg av kartong
For et produkt med en slik kvalitet ble den samme fremgangsmåten bruk ved valg av kartong i emballasjen.

MetsäBoard Pro FBB Bright i 350 g/m2 innfridde de strenge kravene i briefen.

Materialet har lav vekt og er laget av en sporbar råvare som kommer fra bærekraftig drevne nordiske skoger. Den rene ferskfiberen er en fornybar ressurs der fire nye trær plantes for hvert tre som felles.
Høy hvithet og jevn overflate gir utmerket trykkbarhet og god gjengivelse av spesialeffekter.

Avspeiler varemerkets identitet
– Emballasjen har trykk på kartongens ubestrøkne side for å gi en ren og naturlige følelse som avspeiler varemerkets identitet, forteller Ilkka Harju, Packaging Services Director i Metsä Board.

– Vi brukte en svært krevende finish for å gi et tredimensjonalt inntrykk rundt de trykte klippene og preging i flere sjikt for å gi en følelse av stein. For å få en distinkt kontrast mot den naturlige kartongoverflaten, brukte vi foliering.

– Til slutt trykket vi også på kartongens innside for å gi forbrukerne et maksimalt inntrykk når flasken tas ut av kartongen.

Konverteringen ble utført av Starcke, Aldus og Pyroll i Finland.  Transportemballasjen som skal sikre at gin-flaskene kommer ut til forhandlerne i best mulig stand, er laget av MetsäsBoard Pro WKL.

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x