Privinnende finsk gin pakket i kartong fra Metsä Board

PUBLISERT: 17 juni 2018
OPPDATERT: 26 januar


«Arctic Blue Gin» ble laget for å avspeile et unikt arktisk og naturlig miljø. Emballasjematerialet ble valgt for å reflektere varemerkets kvalitet og verdier.

– Allerede i starten var målet å skape verdens beste gin gjennom bruk av unike og førsteklasses ingredienser fra den finske naturen, sier Mikko Spoof, Brand Director for Arctic Blue Gin.

– Å vinne tittelen «Spirit of the Year» med Double-Gold-karakterer i World Spirits Award 2018 e en stor ære og et bevis på at vårt harde arbeid lønte seg.

Samme fremgangsmåte ved valg av kartong
For et produkt med en slik kvalitet ble den samme fremgangsmåten bruk ved valg av kartong i emballasjen.

MetsäBoard Pro FBB Bright i 350 g/m2 innfridde de strenge kravene i briefen.

Materialet har lav vekt og er laget av en sporbar råvare som kommer fra bærekraftig drevne nordiske skoger. Den rene ferskfiberen er en fornybar ressurs der fire nye trær plantes for hvert tre som felles.
Høy hvithet og jevn overflate gir utmerket trykkbarhet og god gjengivelse av spesialeffekter.

Avspeiler varemerkets identitet
– Emballasjen har trykk på kartongens ubestrøkne side for å gi en ren og naturlige følelse som avspeiler varemerkets identitet, forteller Ilkka Harju, Packaging Services Director i Metsä Board.

– Vi brukte en svært krevende finish for å gi et tredimensjonalt inntrykk rundt de trykte klippene og preging i flere sjikt for å gi en følelse av stein. For å få en distinkt kontrast mot den naturlige kartongoverflaten, brukte vi foliering.

– Til slutt trykket vi også på kartongens innside for å gi forbrukerne et maksimalt inntrykk når flasken tas ut av kartongen.

Konverteringen ble utført av Starcke, Aldus og Pyroll i Finland.  Transportemballasjen som skal sikre at gin-flaskene kommer ut til forhandlerne i best mulig stand, er laget av MetsäsBoard Pro WKL.

 

 

Les mer

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx