Plateselskap deler artisters spillelister på øl i smartboks

PUBLISERT: 20 november 2017
OPPDATERT: 26 januar


Ikoniske Island Records har sammen med Crown Bevcan lansert verdens første «Shazamable» boks til sin øl-serie Session IPA. Boksen har allerede vunnet pris.

I september ble boksen prisbelønnet som «Best Can or Alubottle» under Annual World Beverage Awards under Drinktec i München. Prisene gis til produkter som ivaretar kommende trender innenfor mat- og drikkevareindustrien.

«Visual Shazam»
Islands samarbeid med Crown Bevcan Europa and Middle East viser hvordan emballasjen kan fremme varemerkets historie. For å få Session IPA til å skille seg ut i markedet, samarbeidet Island Records med Shazam om å utvikle teknologien «Visual Shazam».

Denne gir forbrukerne tilgang til tre spillelister med artister tilknyttet plateselskapet på Spotify gjennom å skanne Shazam-koden på boksen med smarttelefoner.

Crowns europeiske designstudio i Leicester i Storbritannia gjorde prepress-arbeidet med Zappar, som levert teknologien for kodene og bygget logoen inn i den ferdige designen. Ekspertene brukte deretter sin ekspertise til å overføre de fine detaljene til en design som kan trykkes direkte på boksen.

Kreativ historikk
Både Crown og Island Records har en kreativ historikk og står for innovasjoner på sine respektive felter. Samarbeidet har gitt en verdenspremiere for håndbrygget øl.

Boksene produseres på Crowns Braunstone-fabrikk i Storbritannia.Ved siden av Session IPA har Island Records lansert en ny design for øl-serien Jamaica Porter.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar