Petter Nome går av som leder i Bryggeriforeningen

PUBLISERT: 4 september 2018
OPPDATERT: 26 januar

Etter nesten 10 år som leder i Bryggeri- og drikkevareforeningen (BROD) velger Petter Nome å gå av som leder 1. januar 2019. Han går inn i en friere stilling.

I en pressemelding fra BROD sier Nome hat han ønsker å trappe ned og få mer kontroll over sin egen tid.

Spennende, men krevende
– Det har vært en spennende, men krevende tid i en bransje jeg er oppriktig glad i, sier Nome. 

– Den kraftige omdømmeveksten for øl har vært veldig inspirerende. Vi jobber jo med norsk kultur! Samtidig har vi møtt stadig nye utfordringer når det gjelder folkehelse og miljø, til tross for at vi har vært en foregangsbransje på disse områdene.

Da Petter Nome ble ansatt i 2009 hadde BROD 11 medlemmer. Nå har tallet steget til 133 medlemsbedrifter.

Frustrerende
– Jeg opplever at vi nyter stor respekt hos myndighetene, i media og blant folk flest. Samtidig er det frustrerende å jobbe med politiske prosesser der alt går uhyre langsomt. 

– Bransjen blir brikker i partipolitiske spill og mange politikere er mer opptatt av symbolpolitikk enn av kunnskap, sier den avtroppende direktøren.

Petter Nome går nå over i en friere stilling som rådgiver i BROD.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red