Petter Nome går av som leder i Bryggeriforeningen

PUBLISERT: 4 september 2018
OPPDATERT: 26 januar

Etter nesten 10 år som leder i Bryggeri- og drikkevareforeningen (BROD) velger Petter Nome å gå av som leder 1. januar 2019. Han går inn i en friere stilling.

I en pressemelding fra BROD sier Nome hat han ønsker å trappe ned og få mer kontroll over sin egen tid.

Spennende, men krevende
– Det har vært en spennende, men krevende tid i en bransje jeg er oppriktig glad i, sier Nome. 

– Den kraftige omdømmeveksten for øl har vært veldig inspirerende. Vi jobber jo med norsk kultur! Samtidig har vi møtt stadig nye utfordringer når det gjelder folkehelse og miljø, til tross for at vi har vært en foregangsbransje på disse områdene.

Da Petter Nome ble ansatt i 2009 hadde BROD 11 medlemmer. Nå har tallet steget til 133 medlemsbedrifter.

Frustrerende
– Jeg opplever at vi nyter stor respekt hos myndighetene, i media og blant folk flest. Samtidig er det frustrerende å jobbe med politiske prosesser der alt går uhyre langsomt. 

– Bransjen blir brikker i partipolitiske spill og mange politikere er mer opptatt av symbolpolitikk enn av kunnskap, sier den avtroppende direktøren.

Petter Nome går nå over i en friere stilling som rådgiver i BROD.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David