Pentawards-konferanse og vinnerutstilling til Kina

PUBLISERT: 7 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Verdens mest prestisjefylte konkurranse for emballasjedesign skal arrangere en konferanse i Kina i samarbeid med ADF&PCD Shanghai 2018.

Som en del av samarbeidet skal Pentawards-utstillingen vise et utvalg av vinneremballasjene fra 207-utstillingen. Dermed får de besøkende en unik sjanse til å få globalt perspektiv om den beste og mest kreative emballasjedesignen fra det fjoråret.

Arrangeres i mars 2018
ADF&CPD Shanghai 2018 er Kinas eneste dedikerte event for aerosol-, dispenser-, parfyme- og kosmetikkbransjen. Messen arrangeres på ShanghaiMART 28.-29. mars, med mange store varemerker, nye innovasjoner og topp designbyråer.

Paul Macdonald, Global Brand Director i Easyfairs Pacakging Portefolio syns det er spennende å ha med Pentawards på årets messe.

– Noen av de beste og skarpeste hjernene i emballasjedesignverdene kommer for å holde foredrag på konferansen. Deltakerne får lære de beste måtene å fortelle merkevarehistorier på, hvordan man levere innovasjon gjennom design og hvordan man gjør emballasjeutfordringer til muligheter.

Bygger videre på messene i Paris og New York
Macdonald sier også at Pentawards er et ekstra tilskudd på en messe som fra før er fullpakket og hjelper dem å bygge videre på momentumet som er bygget opp på søstermessene i Paris og New York.

Rhonda Young skal lede konferansen, der foredragsholdere som Ippei Murat, Art Director of Packaging Design i Shiseido er blant foredragsholderne.  Han skal snakke om utfordringene med å utvikle et emballasjedesignteam for det kinesiske markedet.

En annen foredragsholder er Xiaojing Huang, Strategic Director i Yang Design, et av de meste fremtidsorienterte designbyråene i Kina, med nasjonal og internasjonal erfaring.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot