Påmelding for besøk på SMART industri er åpen

PUBLISERT: 11 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Fra 17. til 19. april samles utstyrleverandører, produsenter og produkteiere til SMART industri på Norges Varemesse. Meld deg på som besøkende eller utstiller.

Emballasjeforeningen er en av de åtte aktørene som støtter opp om arrangementet SMART industri. Her får du se fremtidens løsninger i praksis og kan delta på banebrytende kurs og konferanser. Det blir selvfølgelig lagt til rette for å utveksle erfaringer med bransjekolleger på ulike sosiale arrangementer

Innovasjon, bærekraft og digitalisering
SMART industri har fokus på innovasjon, bærekraft og digitalisering. De tøffeste maskinene og løsningene innenfor prefab, maskinering, sveis, overflate og verksted vises frem og demonstreres.

Arrangørene satser på ungdommen og kommer med en rekke ungdomstilbud. Via vårt samarbeid med Kongsberg VGS, Fagskolen Tinius Olsen og K-Tech så vil studenter ved disse utdanningsinstitusjonene ha regien for all ungdomsaktivitet.

Den norske industrien har alltid vært dyktige på å bruke teknologiutvikling som konkurransekraft. I SMART industris Innovation Corner vil de besøkende kunne se og prøve det råeste og nyeste på markedet.

Disse standene vil gi inspirasjon og nysgjerrighet for neste steg i teknologiutviklingen. Har din bedrift produkter, utstyr eller løsninger som ingen har sett før – Innovation Corner er stedet å vise det frem!
 
Bærekraft
Det stilles stadig økende krav til grønne løsninger og klimanøytralitet. I Green Area kan din bedrift vise frem at bærekraft kan være et stort konkurransefortrinn for norske industribedrifter. Her skal det vises frem hvordan man kan bruke digitalisering, teknologi og materialer til å bli en miljøvinner.
 
For første gang i Norge går de største bransjeforeningene innen verkstedindustrien sammen om å skape industriens viktigste arena.

SMART industri med kurs og seminarer, konferanser, årsmøter, åpne medlemsmøter, og maskin og utstyrsmesse – alt samlet på ett sted.

Hvis din bedrift skal delta på kun ett arrangement i 2018, vil vi anbefale SMART industri. Her vil du trolig få det beste utbyttet!

Lær mer og utvid ditt nettverk – påmelding besøkende

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x