Pallelaster nummer 100 levert til Lerum i Norge

PUBLISERT: 27 november 2018
OPPDATERT: 26 januar
|

InterSystem har nå levert sin pallelaster nummer 100 til Lerum i Norge. Den ble levert i sammenheng med at Lerum flyttet syltetøyproduksjonen til Kaupanger.

Lerum AS ble etablert på Sørheim i 1907, lokalisert i Sogndal og drives i dag av fjerde generasjon Lerum. Bedriften er mest kjent for saft og syltetøy. 

Flyttet fra Sogndal til Kaupanger
Etter nesten 100 år ble fabrikken flyttet fra Sogndal til Kaupanger. Kurt Lerum var pådriver og hadde ansvar for prosjektet. 

Flyttingen var et omfattende prosjekt og en betydelig investering, men de er overbevist om at det måtte til for fortsatt å være en ledende leverandør av næringsmiddelprodukt til det norske markedet.

Lerum har lang og god erfaring med InterSystem, da de kjøpte sin første pallelaster fra dem i 1996. 
Totalt har Lerum kjøpt fire pallelastere fra InterSystem gjennom årene, og den siste maskinen ble levert med system for å kunne legge mellomark på pallen.

Enkel drift
Teknologien bak InterSystems palleteringsløsninger gjør det lett for operatørene å drifte anlegget. 
Anlegget er enkelt å starte og skifte mellom ulike produkttyper. 

– Systemet er såpass enkelt at vi stort sett er selvhjulpne dersom det skulle oppstå stopp i maskinen, sier Kurt Lerum. 

Pallelasteren håndterer kartonger, trau med krympeplast og åpne trau.  Det blir palletert på både europall og ½-pall. Selv om maskinen palleterer 35 kartonger per minutt, jobber den i rolig takt. 

Kurt Lerum mener fordelen med InterSystems pallelaster er at produktene aldri løftes, men hele tiden har bæring på undersiden, slik at det ikke er noen risiko for at produktet faller på gulvet. Leveransen og installasjonen ble fulgte til punkt og prikke. 

Lerum opplevde stor fleksibilitet fra InterSystem ved leveransen og ved drift i ettertid.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar