PackSynergy beveger seg inn i Serbia og Kroatia

PUBLISERT: 8 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den europeiske foreningen for små og mellomstore frakt-, emballasje-, og logisitikkselskaper fortsetter sin dynamiske vekst i Serbia og Kroatia.

Det nye medlemmet, TEOL Packaging Solutions, åpner døren for markeder og kunder i Serbia, Krotia og nabolandene. Packsynergy er nå representert i 11 land i Europa.

Gir tilgang til nye markeder
Det familieeide selskapet TEOL (The End Of Line) er basert i Serbia og Kroatia. 

– TEOL er en leverandør av produkter og tjenester for pakking av industri- og forbrukervarer, forteller Patrikos Sarantakos, gründer og CEO i selskapet

– Ved siden av Serbia og Kroatia betjener vi kunder i Bosnia-Herzegovina, Montenegro og andre naboland.

TEOL-porteføljen er ikke begrenset til grossistsalg av emballasje men inkluderer også emballasjedesign, opplæring, rådgivning og vedlikehold.

Forventer økt samrbeid 
Lederen av PackSynergy, Thomas A. Baur, sier at han forventer økt samarbeid mellom aktører i verdikjeden.

– TEOL vil åpne dører for våre kunder i Sørøst-Europa. Som et kooperativ for uavhengige, familieeide emballasjegrossister og logistikkeksperter, er det sterk lokal tilknytning som er grunnlaget for vår suksess, sier han.

– Våre 15 medlemsselskaper er markedsledere i sine respektive regioner, og den kombinerte kompetansen og ekspertisen vi besitter er unik, både i bredde og dybde.

Nettverket har synergifordeler når det gjelder innkjøp, salg og markedsføring, kunnskapsoverføring og internasjonalt samarbeid. Og det var dette som appellerte til TEOL.
– PackSynergy hjelper oss også å navigere når vi utvikler nye produkter og forretningsstrategier, sier Sarantakos.

Nettverksmodell
Thomas A. Baur mener at foreningens nettverksmodell speiler nåværende trender.

– Mellomstore familieeide selskaper må i større grad organisere seg. Store kjeder blir stadig større og legger press på mindre selskaper. En sterk partner gir mulighet for vekst uten å gå på kompromiss med forretningsideen., sier han.

PackSynergy deltok nylig på Fachpack-messen i Nürnberg.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar