PackSynergy beveger seg inn i Serbia og Kroatia

PUBLISERT: 8 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

Den europeiske foreningen for små og mellomstore frakt-, emballasje-, og logisitikkselskaper fortsetter sin dynamiske vekst i Serbia og Kroatia.

Det nye medlemmet, TEOL Packaging Solutions, åpner døren for markeder og kunder i Serbia, Krotia og nabolandene. Packsynergy er nå representert i 11 land i Europa.

Gir tilgang til nye markeder
Det familieeide selskapet TEOL (The End Of Line) er basert i Serbia og Kroatia. 

– TEOL er en leverandør av produkter og tjenester for pakking av industri- og forbrukervarer, forteller Patrikos Sarantakos, gründer og CEO i selskapet

– Ved siden av Serbia og Kroatia betjener vi kunder i Bosnia-Herzegovina, Montenegro og andre naboland.

TEOL-porteføljen er ikke begrenset til grossistsalg av emballasje men inkluderer også emballasjedesign, opplæring, rådgivning og vedlikehold.

Forventer økt samrbeid 
Lederen av PackSynergy, Thomas A. Baur, sier at han forventer økt samarbeid mellom aktører i verdikjeden.

– TEOL vil åpne dører for våre kunder i Sørøst-Europa. Som et kooperativ for uavhengige, familieeide emballasjegrossister og logistikkeksperter, er det sterk lokal tilknytning som er grunnlaget for vår suksess, sier han.

– Våre 15 medlemsselskaper er markedsledere i sine respektive regioner, og den kombinerte kompetansen og ekspertisen vi besitter er unik, både i bredde og dybde.

Nettverket har synergifordeler når det gjelder innkjøp, salg og markedsføring, kunnskapsoverføring og internasjonalt samarbeid. Og det var dette som appellerte til TEOL.
– PackSynergy hjelper oss også å navigere når vi utvikler nye produkter og forretningsstrategier, sier Sarantakos.

Nettverksmodell
Thomas A. Baur mener at foreningens nettverksmodell speiler nåværende trender.

– Mellomstore familieeide selskaper må i større grad organisere seg. Store kjeder blir stadig større og legger press på mindre selskaper. En sterk partner gir mulighet for vekst uten å gå på kompromiss med forretningsideen., sier han.

PackSynergy deltok nylig på Fachpack-messen i Nürnberg.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red