Orbit-lokket fra Crown får sin debut i polske butikker

PUBLISERT: 20 september 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Dawtona blir først i Polen med Crown Food Europes Orbit-lokk som har hatt stor suksess i Norge på jordbærsyltetøy. Polakkene får prøve det på sylteagurk.

Produktet Ogórki Luksusowe ble eksklusivt lansert i samarbeid med Auchan, landets største dagligvarekjede.

Moderne følelse
Gul og rød design med dedikert trykk gir agurkglassene en moderne følelse og får produktet til å stå klart frem på hyllen. Den nye emballasjen ble raskt godtatt av forbrukerne, siden skrulokket kan åpnes enkelt og intuitivt. Emballasjen gir dermed Dawtona en konkurransemessig fordel.

Historisk har agurkglass for hele sylteagurker vært utfordrende å åpne siden størrelsen på produktet krever beholdere med større åpning.  Større diameter øker kraften som må til for å flytte lokket. Dermed blir det vanskeligere for barn, eldre og bevegelseshemmede forbrukere å åpne lokket.

Crown Orbit-lokket forenkler åpningen gjennom en todelt design: Et sentralt flytepanel som er vakuumforseglet på glasset og en ytre ring som gir ytterligere produktbeskyttelse og fungerer som åpne- og lukkemekanisme.

Brukes av mange merkevareeiere, deriblant Orkla Foods Norge
Orbit-lokket kan brukes på eksisterende utstyr og krever minimalt skifte av deler. Finishen på glasset blir eksakt den samme som med standard skrulokk.

Siden lanseringen i 2011 har Orbit-lokket blitt tatt i bruk av merkevare-eiere i flere enn 10 europeiske land og på en rekke markeder og bruksområder.

Orkla Foods Norge var blant de første i verden til å ta i bruk Orbit på Nora Hjemmelaget i 2011.

 

 

Les mer

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex

Siste nytt

Lite kunnskap om emballasjens miljøpåvirkning blant svenske øldrikkere

En ny undersøkelse fra Sveriges Bryggerier viser at svenskene foretrekker å kjøpe øl på flaske for smakens skyld, men boksen er populær av praktiske årsaker. Nær fire av ti synes det er vanskelig å vite hvilken emballasje som er mest miljøvennlig, samtidig som like mange svarer at de ikke bryr seg om emballasjens miljøpåvirkning.
Namnlös design - 7

Ny internasjonal toppjobb for Fujifilms Tommy Segelberg

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.
Tommy-Segelberg-2048x1469x

Svenske GAIA Biomaterials leverer materialer til millioner av sugerør i USA

I disse dager starter det amerikanske selskapet Evanesce produksjonen av de første 7,5 millioner sugerørene av det svenske materialet Biodolomer. En krittbasert plastforsegling produsert av Gaia Biomaterials i Helsingborg.
Irish Coffee

Paboco lanserer nå verdens første markedsklare papirflaske

Paboco og Blue Ocean Closures har inngått partnerskap for å lage bransjens første markedsklare kombinasjon av papirflaske og fiberbasert lukking. Den er nå tilgjengelig på markedet og forventes å nå forbrukerne tidlig i 2025. 8. oktober ble den for første gang vist frem til markedet. Det fant sted på legemiddelmessen CPHI i Milano.
Main-Imagex