Dawtona blir først i Polen med Crown Food Europes Orbit-lokk som har hatt stor suksess i Norge på jordbærsyltetøy. Polakkene får prøve det på sylteagurk.
Produktet Ogórki Luksusowe ble eksklusivt lansert i samarbeid med Auchan, landets største dagligvarekjede.
Moderne følelse
Gul og rød design med dedikert trykk gir agurkglassene en moderne følelse og får produktet til å stå klart frem på hyllen. Den nye emballasjen ble raskt godtatt av forbrukerne, siden skrulokket kan åpnes enkelt og intuitivt. Emballasjen gir dermed Dawtona en konkurransemessig fordel.
Historisk har agurkglass for hele sylteagurker vært utfordrende å åpne siden størrelsen på produktet krever beholdere med større åpning. Større diameter øker kraften som må til for å flytte lokket. Dermed blir det vanskeligere for barn, eldre og bevegelseshemmede forbrukere å åpne lokket.
Crown Orbit-lokket forenkler åpningen gjennom en todelt design: Et sentralt flytepanel som er vakuumforseglet på glasset og en ytre ring som gir ytterligere produktbeskyttelse og fungerer som åpne- og lukkemekanisme.
Brukes av mange merkevareeiere, deriblant Orkla Foods Norge
Orbit-lokket kan brukes på eksisterende utstyr og krever minimalt skifte av deler. Finishen på glasset blir eksakt den samme som med standard skrulokk.
Siden lanseringen i 2011 har Orbit-lokket blitt tatt i bruk av merkevare-eiere i flere enn 10 europeiske land og på en rekke markeder og bruksområder.
Orkla Foods Norge var blant de første i verden til å ta i bruk Orbit på Nora Hjemmelaget i 2011.