Omorganisering i Tine fører til at salgsdirektør slutter

PUBLISERT: 21 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


I forbindelse med TINEs omorganisering av konsernledelsen, velger konserndirektør Salg, John Ole Skeide, å slutte i selskapet for å søke nye utfordringer. 

Tine gjør betydelige endringer i selskapets kommersielle områder for å bli raskere og bedre til å imøtekomme kunde – og forbrukerbehov i Norge og internasjonalt.

Blant annet samles marked, FoU, innovasjon- og forretningsutvikling til ett forretningsområde. Salg splittes i to virksomhetsområder; salg mot dagligvare og KBS, og salg mot storhusholdningsmarkedet og ingrediens.

Kommer til å savne dyktige kolleger
–Gjennom snart ni år i konsernledelsen i TINE har jeg vært med på en spennende og interessant reise i en periode der TINE har opplevd betydelig vekst i omsetning og lønnsomhet, sier Skeide.

– Blant mange oppturer var det å bli kåret til årets dagligvareleverandør to år på rad ett av høydepunktene. Når ansvarsområdet nå blir delt i to, er tiden inne for å søke nye utfordringer utenfor TINE.

– Jeg kommer til å savne de mange dyktige og inspirerende kollegene, og den gode dialogen med eiere og tillitsvalgte i hele konsernet, sier Skeide. 

Beklager at Skeide velger å slutte
–John Ole Skeide har gjort en fantastisk jobb for TINE. Skeide har vært sentral for å øke TINEs vekst og et viktig kontaktpunkt for våre kunder. Vi skulle gjerne hatt John Oles kapasitet med i det videre arbeidet, men ønsker han alt godt med nye utfordringer, sier konsernsjef Hanne Refsholt. 

Geir Haugli konstitueres som konserndirektør for begge salgsområdene med virkning fra 2.oktober 2017 og inntil videre.

Skeide vil fortsette som styreleder i Diplom-Is AS og Ostecompagniet AS, og som styremedlem i Fjordland AS.

 

 

Les mer

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx

Siste nytt

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx