Omorganisering i Tine fører til at salgsdirektør slutter

PUBLISERT: 21 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


I forbindelse med TINEs omorganisering av konsernledelsen, velger konserndirektør Salg, John Ole Skeide, å slutte i selskapet for å søke nye utfordringer. 

Tine gjør betydelige endringer i selskapets kommersielle områder for å bli raskere og bedre til å imøtekomme kunde – og forbrukerbehov i Norge og internasjonalt.

Blant annet samles marked, FoU, innovasjon- og forretningsutvikling til ett forretningsområde. Salg splittes i to virksomhetsområder; salg mot dagligvare og KBS, og salg mot storhusholdningsmarkedet og ingrediens.

Kommer til å savne dyktige kolleger
–Gjennom snart ni år i konsernledelsen i TINE har jeg vært med på en spennende og interessant reise i en periode der TINE har opplevd betydelig vekst i omsetning og lønnsomhet, sier Skeide.

– Blant mange oppturer var det å bli kåret til årets dagligvareleverandør to år på rad ett av høydepunktene. Når ansvarsområdet nå blir delt i to, er tiden inne for å søke nye utfordringer utenfor TINE.

– Jeg kommer til å savne de mange dyktige og inspirerende kollegene, og den gode dialogen med eiere og tillitsvalgte i hele konsernet, sier Skeide. 

Beklager at Skeide velger å slutte
–John Ole Skeide har gjort en fantastisk jobb for TINE. Skeide har vært sentral for å øke TINEs vekst og et viktig kontaktpunkt for våre kunder. Vi skulle gjerne hatt John Oles kapasitet med i det videre arbeidet, men ønsker han alt godt med nye utfordringer, sier konsernsjef Hanne Refsholt. 

Geir Haugli konstitueres som konserndirektør for begge salgsområdene med virkning fra 2.oktober 2017 og inntil videre.

Skeide vil fortsette som styreleder i Diplom-Is AS og Ostecompagniet AS, og som styremedlem i Fjordland AS.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1