Økende oppslutning om The Packbridge Challenge 2018

PUBLISERT: 21 mai 2018
OPPDATERT: 26 januar

Responsen på The Packbridge Challenge har vært over forventning, med deltakere fra seks land i 2017, der emballasjen fra Koepala i Finland vant. I 2018 er det flere.

På Top Packaging i 2016 fikk en rekke oppstartsbedrifter fikk sjanse til presentere sine konsepter for hele verdikjeden. Responsen var veldig bra fra begge sider. 

Lansert i 2017
Det førte til at The Packbridge Challenge ble lansert i 2017, der vinneren fikk 50.000 kroner og mulighet til å treffe interessante bedrifter i Packbridge-nettverket. Responsen var over forventning og tiltrakk seg entreprenører og bedrifter fra seks land til Malmö.

Vinnerbedriften 2017 fikk følgende kommentar fra juryen: 

“A clever innovative solution that contributes to and solves daily issues in a convenient way. The simplicity and sustainability of this innovative solution is probably more scalable than the inventors thought about.”

Enda større oppslutning i 2018
I 2018 har konkurransen fått enda større oppslutning fra entreprenører med et 20-talls deltakere fra sju forskjellige land. De kommer til å presentere løsninger som bærekraftige materialer, smart logistikk, nye tekniske løsninger og bærekraftige emballasjeløsninger.

– For en mulighet dette er for industrien og samfunnet, sier Johan Mårtensson, VD I Packgbridge. 
– Packbridge har med denne satsigen skapt en møteplass der entreprenører, industrien og academia kan øke muligheten for nytt samarbeid og framtidige innovasjoner i emballeringsområdet.

The Packbridge Challenge er konkurranse for entreprenører og oppstartsbedrifter. Konkurransen er rettet mot bedrifter med en unik forretningside eller innovasjon med potensial på det globale markedet. 

Startup Day 29. mai
Konkurransen er delt i to deler: Packbridge Startup Day 29. mai og finale på Top Packaging Summit by Packbridge i Malmö 20. september.

 

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors