O-I lanserer global bok om design av glassemballasje

PUBLISERT: 14 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske glassgiganten Owen-Illionois (O-I) har lansert en global designbok om glassemballasje for å inspirere til nye emballasjeideer.

Boken er ment for merkevareeiere og designere som er på jakt etter nye og spennende emballasjeløsninger for mat og drikke.

– Forbrukere elsker glassemballasje
– Mange undersøkelser viser at forbrukerne elsker glassemballasje, skriver selskapets direktør Andres Lopez i forordet til boken.

– Det er bare glass som kan fremkalle den spesielle følelsen når du henter en iskald ølflaske eller når kelneren åpner flasken med din favoritt-champagne.

I boken har O-! samlet over 100 spennende og innovative designløsninger for glassemballasje fra hele verden. Utvalget representerer skjønnheten, mangfoldet, merkevaredifferensieringen, fargene, fasongene og dekorvariasjonen som kan oppnås med glass, ifølge selskapet.

De legger til at «ingen andre emballasjematerialer kan matche dette».

Eksempler fra de siste fem årene
Boken viser nye flasker, bokser og andre glassemballasjer som er utviklet og designet i løpet av de siste fem årene av designteamet til O-I, enten som egne oppdrag eller i samarbeid med kundens designbyrå.

Utvalget viser bredden av selskapets designkompetanse og illustrerer hvordan forskjellige kulturnormer påvirker merkevarenes designkoder på fem kontinenter.

– Boken er ikke bare en samling vakre bilder. Den er også en fortelling om varemerker og forbrukertrender de siste årene, sier Marie-Laure Susset, markedssjef for O-I Europe.

Boken distribueres til selskapets kunder og ledende designbyråer over hele verden. Du kan søke om et eksemplar via info@o-i.com

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x