O-I lanserer global bok om design av glassemballasje

PUBLISERT: 14 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske glassgiganten Owen-Illionois (O-I) har lansert en global designbok om glassemballasje for å inspirere til nye emballasjeideer.

Boken er ment for merkevareeiere og designere som er på jakt etter nye og spennende emballasjeløsninger for mat og drikke.

– Forbrukere elsker glassemballasje
– Mange undersøkelser viser at forbrukerne elsker glassemballasje, skriver selskapets direktør Andres Lopez i forordet til boken.

– Det er bare glass som kan fremkalle den spesielle følelsen når du henter en iskald ølflaske eller når kelneren åpner flasken med din favoritt-champagne.

I boken har O-! samlet over 100 spennende og innovative designløsninger for glassemballasje fra hele verden. Utvalget representerer skjønnheten, mangfoldet, merkevaredifferensieringen, fargene, fasongene og dekorvariasjonen som kan oppnås med glass, ifølge selskapet.

De legger til at «ingen andre emballasjematerialer kan matche dette».

Eksempler fra de siste fem årene
Boken viser nye flasker, bokser og andre glassemballasjer som er utviklet og designet i løpet av de siste fem årene av designteamet til O-I, enten som egne oppdrag eller i samarbeid med kundens designbyrå.

Utvalget viser bredden av selskapets designkompetanse og illustrerer hvordan forskjellige kulturnormer påvirker merkevarenes designkoder på fem kontinenter.

– Boken er ikke bare en samling vakre bilder. Den er også en fortelling om varemerker og forbrukertrender de siste årene, sier Marie-Laure Susset, markedssjef for O-I Europe.

Boken distribueres til selskapets kunder og ledende designbyråer over hele verden. Du kan søke om et eksemplar via info@o-i.com

 

 

Les mer

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller

Siste nytt

Kan roboter og KI løse våre største produksjonsutfordringer?

Når R-24, en av de største europeiske robotmessene, finner sted i Odense i Danmark mars, vil fokuset være på KI, den grønne omstillingen og fremtidens arbeidsmarked.
R24_01

Coca-Cola tester flasker uten etikett i Storbritannia

Coca-Cola har startet en midlertidig prøveperiode i Storbritannia om å fjerne etikettene fra 500 ml Sprite-flasker for å forenkle resirkuleringsprosessen.
sprite

Ellco Etikett først med Mark Andy Digital Series HD i Norge

Etikettprodusenten Ellco Etikett har installert en Mark Andy Digital Series HD-presse i sitt anlegg på Gjelleråsen i Nittedal, rett utenfor Oslo.
Ellco-1588

Nå skal det bli andre (kjøtt)boller

I dag lanserte Nortura seks spennende og smakfulle nyheter, deriblant "Slakterens Beste kjøttboller" fra Gilde. På innpakningen er det en QR-kode som gir deg inspirasjon til bruken av det de kaller "Gildes beste kjøttboller noensinne".
nortura_kjottboller