O-I lanserer global bok om design av glassemballasje

PUBLISERT: 14 desember 2017
OPPDATERT: 26 januar

Den amerikanske glassgiganten Owen-Illionois (O-I) har lansert en global designbok om glassemballasje for å inspirere til nye emballasjeideer.

Boken er ment for merkevareeiere og designere som er på jakt etter nye og spennende emballasjeløsninger for mat og drikke.

– Forbrukere elsker glassemballasje
– Mange undersøkelser viser at forbrukerne elsker glassemballasje, skriver selskapets direktør Andres Lopez i forordet til boken.

– Det er bare glass som kan fremkalle den spesielle følelsen når du henter en iskald ølflaske eller når kelneren åpner flasken med din favoritt-champagne.

I boken har O-! samlet over 100 spennende og innovative designløsninger for glassemballasje fra hele verden. Utvalget representerer skjønnheten, mangfoldet, merkevaredifferensieringen, fargene, fasongene og dekorvariasjonen som kan oppnås med glass, ifølge selskapet.

De legger til at «ingen andre emballasjematerialer kan matche dette».

Eksempler fra de siste fem årene
Boken viser nye flasker, bokser og andre glassemballasjer som er utviklet og designet i løpet av de siste fem årene av designteamet til O-I, enten som egne oppdrag eller i samarbeid med kundens designbyrå.

Utvalget viser bredden av selskapets designkompetanse og illustrerer hvordan forskjellige kulturnormer påvirker merkevarenes designkoder på fem kontinenter.

– Boken er ikke bare en samling vakre bilder. Den er også en fortelling om varemerker og forbrukertrender de siste årene, sier Marie-Laure Susset, markedssjef for O-I Europe.

Boken distribueres til selskapets kunder og ledende designbyråer over hele verden. Du kan søke om et eksemplar via info@o-i.com

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David