Nytt samarbeid skal ta taco til nye høyder i Norge

PUBLISERT: 6 mars 2018
OPPDATERT: 26 januar


En av verdens største matvareprodusenter; General Mills og Haugen-Gruppen, ledende importør av mat og drikke, inngår strategisk samarbeid om taco.

Etter seks år med egen organisasjon og betydelig vekst i Norge har General Mills inngått en avtale med Haugen-Gruppen, som fra 1. juli skal stå for salg, markedsføring og distribusjon av merkevarene Old El Paso, Green Giant og Nature Valley i Norge.

40 prosent markedsandel i dag
– Vi i General Mills er meget positive til samarbeidet med Haugen-Gruppen. Deres evne til å bygge merkevarer og konseptløsninger innenfor World Foods, passer vår strategi om å få flere til å oppdage bredden innenfor meksikansk mat, uttaler nordisk CEO for General Mills, Mathias Rönnqvist.

Old El Paso innehar en markedsandel på cirka 40 prosent* av det totale salget av meksikansk mat i norsk dagligvarehandel, en kategori som omsetter for 1,2 milliarder i året. Norge er det landet som spiser mest meksikansk mat i verden**.

– Dette er merkevarer som passer perfekt med Haugen-Gruppens portefølje av sterke brands og vår ambisjon om å være det ledende kompetansehuset på internasjonal mat og drikke. Vi ser frem til å ta taco til nye høyder i Norge, sier administrerende direktør i Haugen-Gruppen, Atle Farmen.

*Nielsen MAT Value Shares Old El Paso Feb 2018        
**Per Capita In Home Consumption 2016 

General Mills
En av verdens ledende matvareprodusenter med kontorer I over 100 land
Etablert i USA i 1928 og i Norge med Old El Paso™ i 1973
Antall ansatte: 38 000 
Omsetning: 15.6 milliarder dollar
I Norge er General Mills representert med Old El Paso™,Green Giant™,Nature Valley® og Häagen-Dazs™

Haugen-Gruppen AS
Ledende distributør av mat og drikke
Etablert i 1916
Antall ansatte: 82
Omsetning: 850 millioner kroner
Representerer i dag merkevarer som: Twinings, Heinz, Ybarra, Kikkoman, Blue Dragon, Pataks, Fazer, Anthon Berg, med flere.

 

 

Les mer

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx

Siste nytt

Oppstart for Re3-plast: Reduce, Reuse, Recycle

Den 5. og 6. mars hadde Grønn plattform-prosjektet Re3-plast oppstart hos Nofima i Ås. Prosjektet ledes av Marit Kvalvåg Pettersen, seniorforsker i Nofima, og eies av Nortura ved Per Berg.
re3plast

Konsumentene katalysator for nye bærekraftige emballasjeløsninger

Det er oss forbrukere som driver utviklingen av ny, bærekraftig, emballasje og plastemballasje er ille ute, ifølge en undersøkelse fra Tetra Pak.
ryoji-iwata-IBaVuZsJJTo-unsplashx

Ny teknikk gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksible emballasjer

Aptar CSP Technologies og ProAmpac har utviklet en teknologi som gir innebygd fuktbeskyttelse i fleksibel emballasje.
proampac-and-aptar-1709018491x

Lanserer mat-trau av 100% resirkulerte materialer

Klöckner Pentaplast (kp) sier de lanserer en viktig milepæl i matemballasjeindustrien og har lansert de første mattrauene bestående av hundre prosent resirkulert PET (rPET) som utelukkende kommer fra trau.
KP-trayx