Nytt partnerskap bringer IoP til forbrukervarer og kjede

PUBLISERT: 11 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Norske Kezzler inngikk i høst partnerskap med den amerikanske mobilteknologileverandøren Scanbuy for å tilby Internet of Packaging (IOP) til forbrukervarer.

Kezzler leverer tjenester for produktserialisering og sporing basert på smarte etiketter eller QR-koder. Dermed kan forsyningskjeden optimeres med sporbarhet og markedsinnsikt. IOP gjør det mulig med produktserialisering i masseproduksjon, der hvert produkt har en unik identitet.

Gir innsikt i leverandørkjeden
En QR-kode som plasseres på emballasje kan linke forbrukere til en Smart Label landingsside gjennom en enkel skanning. Når den samme koden skannes i næringslivet, for selskaper full innsikt i distribusjonen og informasjon om alle stadier i produktets livssyklus.

Aktører i handelsleddet kan få hjelp med holdbarhetshåndtering, anti-forfalskning og autentifisering, distribusjon og gjenkalling.

– Etter hvert som smarte etiketter og QR-koder blir mer vanlige på produkter, er det viktig at kundene sikrer investeringen i smarte etiketter ved å løse produktenes sporbarhet og synlighet ved hjelo av den samme strekkoden, sier markedsføringssjef Maryann Moschides i Scanbuy.

– Det er slutt på tiden da et produkt trengte en strekkode rettet mot forbrukeren og en annen strekkode for intern bruk.

IOP vokser fram på forbrukervarer
Administrerende direktør i Kezzler, Thomas Körmendi bekrefter at serialisering og digitalisering av produkter nå implementeres i en rekke bransjer for å beskytte og informere forbrukere.

– Vi ser en betydelig vekst for forbrukervarer, der teknologien gir muligheter for merkevareeiere, detaljhandel og forbrukere, sier Körmendi.

– Ved å aktivere smarte etiketter på emballasjen får man mer detaljert informasjon i den digitale verden og bygger tillit gjennom større synlighet. Partnerskapet med Scanbuy har potensial til å tilføre mange muligheter i hver produserte enhet.

– Vårt samarbeid gjør utviklingen sømløs, legger han til.

 

 

Les mer

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Tidsgrensene fremskyves i US Plastics Pact

Vi har tidligere snakket om problemene mange store varemerkeeiere har med å levere på løfter om å redusere bruken av plastemballasje, bruke mer resirkulerte materialer og utforme dem riktig. I mange tilfeller har målåret vært 2025, og de fleste når det ikke. Den amerikanske plastpakten "US Plastics Pact" er et eksempel hvor målene nå skyves frem i tid.
dreamstime_m_21631432

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje.
EFI-3-1024x683

Drupa 2024 lokket til seg betydelig færre besøkende enn forventat

Da Drupa åpnet dørene for noen uker siden, var det åtte år siden sist messen ble arrangert. En pandemi kom i mellom. Nå foreligger besøkstallene og de var absolutt en skuffelse for Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance

Siste nytt

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Tidsgrensene fremskyves i US Plastics Pact

Vi har tidligere snakket om problemene mange store varemerkeeiere har med å levere på løfter om å redusere bruken av plastemballasje, bruke mer resirkulerte materialer og utforme dem riktig. I mange tilfeller har målåret vært 2025, og de fleste når det ikke. Den amerikanske plastpakten "US Plastics Pact" er et eksempel hvor målene nå skyves frem i tid.
dreamstime_m_21631432

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje.
EFI-3-1024x683

Drupa 2024 lokket til seg betydelig færre besøkende enn forventat

Da Drupa åpnet dørene for noen uker siden, var det åtte år siden sist messen ble arrangert. En pandemi kom i mellom. Nå foreligger besøkstallene og de var absolutt en skuffelse for Messe Düsseldorf.
Eingänge, entrance