Nytt partnerskap bringer IoP til forbrukervarer og kjede

PUBLISERT: 11 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Norske Kezzler inngikk i høst partnerskap med den amerikanske mobilteknologileverandøren Scanbuy for å tilby Internet of Packaging (IOP) til forbrukervarer.

Kezzler leverer tjenester for produktserialisering og sporing basert på smarte etiketter eller QR-koder. Dermed kan forsyningskjeden optimeres med sporbarhet og markedsinnsikt. IOP gjør det mulig med produktserialisering i masseproduksjon, der hvert produkt har en unik identitet.

Gir innsikt i leverandørkjeden
En QR-kode som plasseres på emballasje kan linke forbrukere til en Smart Label landingsside gjennom en enkel skanning. Når den samme koden skannes i næringslivet, for selskaper full innsikt i distribusjonen og informasjon om alle stadier i produktets livssyklus.

Aktører i handelsleddet kan få hjelp med holdbarhetshåndtering, anti-forfalskning og autentifisering, distribusjon og gjenkalling.

– Etter hvert som smarte etiketter og QR-koder blir mer vanlige på produkter, er det viktig at kundene sikrer investeringen i smarte etiketter ved å løse produktenes sporbarhet og synlighet ved hjelo av den samme strekkoden, sier markedsføringssjef Maryann Moschides i Scanbuy.

– Det er slutt på tiden da et produkt trengte en strekkode rettet mot forbrukeren og en annen strekkode for intern bruk.

IOP vokser fram på forbrukervarer
Administrerende direktør i Kezzler, Thomas Körmendi bekrefter at serialisering og digitalisering av produkter nå implementeres i en rekke bransjer for å beskytte og informere forbrukere.

– Vi ser en betydelig vekst for forbrukervarer, der teknologien gir muligheter for merkevareeiere, detaljhandel og forbrukere, sier Körmendi.

– Ved å aktivere smarte etiketter på emballasjen får man mer detaljert informasjon i den digitale verden og bygger tillit gjennom større synlighet. Partnerskapet med Scanbuy har potensial til å tilføre mange muligheter i hver produserte enhet.

– Vårt samarbeid gjør utviklingen sømløs, legger han til.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1