Nytt messenavn for mat- og emballasje: HOLDBAR 2020

PUBLISERT: 12 mars 2019
OPPDATERT: 26 januar

Nytt team: Markedskonsulent Siv-Jeanette Larsen, prosjektleder Cecilie Svabø og prosjektselger Per Janner har store vyer og ambisjoner for HOLDBAR 2020.

Den tradisjonsrike messen som tidligere var kjent som «NEF-dagene» og «Mat og Emballasje» skifter navn for å sette bærekraft tydeligere på agendaen.

Det råder en sterk bevisstgjøring rundt emballasje og den miljøeffekten forbruksmaterialer og maskiner har på verden vi lever i.

Fremtidsrettede løsninger
Riktig emballering av produktet frem til forbruk er nødvendig for å opprettholde optimal kvalitet, hindre uttørking og redusere svinn. Slik forlenges produktenes levetid og blir holdbar. 

Derfor er det viktig å vise hvordan næringsmiddel- og emballasjebransjen tar disse kravene på alvor og synliggjør fremtidsrettede løsninger.

Fra 2000 har en samlet næring møttes hvert tredje år i Norge, for å vise frem sine nyeste produkter og tjenester. Samtidig som de har deltatt i gode diskusjoner rundt muligheter og utfordringer for bransjen. Først under NEF-dagene og deretter på møteplassen Mat og Emballasje.

Et navn som gjenspeiler produkter og tjenester
Når vi igjen møtes i 2020 blir det under messenavnet HOLDBAR hvor vi setter fremtidige løsninger og bærekraft på menyen. Ifølge prosjektleder Cecilie Svabø vil messen få et nødvendig og tidsriktig løft både i design, innhold og aktiviteter. 

– Det er viktig for oss å gi messen et navn som gjenspeiler hva våre utstilleres produkter og tjenester gjør for produsentene og den menige forbruker. Samtidig som den reflekterer bransjens holdning til framtiden.

Parallelt med HOLDBAR arrangeres SMAK 2020 som er møteplassen for alle som jobber med mat og drikke. SMAK 2017 hadde totalt 389 utstillere, alt fra lokalprodusenter til verdenskjente merkevareleverandører. 

Emballasjeforeningen er med i en ekstern faggruppe for messen sammen med Stig Pedersen og FIAS.
 

 

 

Les mer

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Siste nytt

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Teknikknerding med Galli på Scanpacks scener

Hun er en teknologinerd. Hun er ekspertstemmen med masse energi, og latteren er aldri langt unna. Dette er nok de beste grunnene til å ikke gå glipp av Evelina Galli som årets moderator på Scanpacks scener.
Evelina-Gallix

DS Smith inngår partnerskap med svenske Jonsac

DS Smith inngår avtale med svenske Jonsac. Partnerskapet innebærer et samarbeid for å akselerere overgangen fra plast- til papirposer i netthandelsmarkedet i Europa.
Assets-imagesDS-Smith-Emballage-032-2024x

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa