Nytt finsk brennevin lansert i luksusemballasje

PUBLISERT: 8 august 2018
OPPDATERT: 26 januar


En ubestrøket, hvit kraftliner fra Metsä Board ble valgt som emballasjematerial ved lanseringen av luksusbrennevinet Helsinki White Dog.

– På luksusmarkedet har emballasjen meget stor betydning. Den skaper førsteinntrykket av varemerket og en forventning om hvordan produktet smaker, sier Kai Kilpinen i The Helesinki Distilling Company.

Kombinerer naturlig material med luksusfinish
Destilleriet var på utkikk etter en emballasje som kombinerer respekt for råvarene med en kompromissløs oppmerksomhet for detaljer.

Emballasjen til den nylanserte Helsinki White Dog er laget av MetsäBoard Natrual WKL Bright 120 g/m2.

Ved å kombinere et naturlig material med luksusfinish kommuniseres varemerkets image. Den naturlige egenskapen i et ubestrøket material gir emballasjen en naturlig touch. Emballasjen er produsert av Starcke i Finland.

Varmfoliering
– Emballasjen er laget i mikrobølgepapp med lav gramvekt og samtlige sjikt i MetsäBoard Natural WKL Bright, forteller Ilkka Harju, Packaging Service Director i Metsä Board.

– Emballasjen er helt uten trykk, da designdetaljene er gjort med varmfoliering. Dette gir fin balanse mellom overflatestruktur og metallelementene i folien.

– Kraftlineren har ideelle og naturlige egenskaper som kan kombineres med designenes pregede og folierte deler. På denne måte får man en vakker 3D-effekt og visuell kontrast.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David