Nytt design fremhever håndverket bak GØLs produkter

PUBLISERT: 18 juni 2025
OPPDATERT: 18 juni
Foto: Danish Crown

Danish Crowns merke GØL lanserer ny emballasje for pølser, salami og salami-snacks. Et mer transparent design fremhever håndverket bak produktene, samtidig som det gjør det enklere for forbrukerne å raskt finne det de leter etter.

Som en del av en større merkevareoppdatering har GØL fornyet emballasjedesignet for alle produkter i vår og gitt dem et enhetlig utseende i hele Norden. Sammenlignet med det forrige designet har den nye emballasjen mer transparent materiale for å gjøre det enklere for forbrukerne å finne frem i hyllene. I tillegg er emballasjen fargekodet for å tydelig vise smaken av produktet.

– Det nye designet er et godt eksempel på vår ambisjon om stadig å innovere samtidig som vi bekrefter vår arv. Vi er glade for at det har blitt godt mottatt, sier Cecilia Bülow, merkevaresjef i Danish Crown.

– Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for forbrukeren. Spesielt de som vet hva de leter etter. Fargekodingen gjør det veldig enkelt å se hva et produkt inneholder – enten det er en rødpølse, skivet salami eller snacks, sier Cecilia Bülow og fortsetter:

– Med mer gjennomsiktig emballasje er det også enklere å raskt få en følelse av kvaliteten og arbeidet bak produktene.

Det nye designet har hentet inspirasjon fra GØLs opprinnelse og den håndverkstradisjonen som har preget produktene gjennom flere tiår. I fjor feiret merket 90 år siden de første charcuterie-produktene ble solgt av den lokale slakteren i den danske byen Gjøl. Nesten et århundre senere produseres deler av sortimentet fortsatt i samme region, og Danish Crown er stolt av sin arv.

– GØLs lange historie sier mye om hvor verdsatt produktene har vært og fortsatt er. For oss er det et bevis på verdien av å fokusere på kvalitet i alle ledd. Det er viktig at GØL aldri mister kontakten med sin håndverksmessige opprinnelse, selv om de nå har vokst til et nordisk merke og finnes i alle Sveriges store dagligvarekjeder. Alle som velger GØL skal alltid kunne føle seg trygge på at de får et produkt med høyt kjøttinnhold som er produsert med omhu, avslutter Cecilia Bülow.

Siste nytt

Klar for å ta imot din plastemballasje

Tidligere ble plastemballasjen du kildesorterer hjemme sendt til Tyskland og Sverige. Nå sendes alt til Områ i Indre Østfold. Etter en lengre testperiode er anlegget nå i full drift, og klar for å ta imot plastemballasje fra store deler av Sunnmøre. Finsorteringsanlegget kan ta i mot 90 000 tonn plastemballasje og er 13 000 kvadratmeter stort.
områ7
Klar for å ta imot din plastemballasje

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Les mer

Leken og frekt når Bubs endrer profil

Det virale godterimerket Bubs fornyer identiteten sin. Den nye grafiske profilen inkluderer en fullstendig redesignet logo som skal styrke merkevaren og dens gjenkjennelse, samt nye fargevalg, fonter og en spesialdesignet merchandise-kolleksjon. Identiteten ble utviklet i samarbeid med byrået Super Tuesday, som fokuserte på å fremheve det som har blitt synonymt med merkevaren på en leken måte.
BUBS_37x
Leken og frekt når Bubs endrer profil

Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Metsä Board har tidligere lansert et kostnadsbesparende og lønnsomhetsforbedringsprogram verdt omtrent 200 millioner euro. Som en del av programmet startet selskapet forhandlinger om driftsendringer som dekker alt personell i selskapets operasjonsland 7. oktober 2025. Det ble en håndfull færre oppsigelser i Finland enn forventet.
Reels-in-warehousex
Metsä Board fortsetter å tilpasse seg et svakt kartongmarked

Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Tetra Pak har inngått et samarbeid med det svenske selskapet Artek Solutions for å utforske nye bruksområder for PolyAl – plast- og aluminiumsmaterialet som resirkuleres fra drikkekartonger. Målet er å lage høytytende industriprodukter med lang levetid ved å kombinere PolyAl med andre resirkulerte materialer.
Artek_Tetra-Pak
Tetra Pak og Artek Solutions leter etter bruksområde for PolyAl

Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050

Den europeiske papirsekk- og kraftsekkindustrien har startet en reise for å utvikle en veiviser mot netto nullutslipp innen 2050. Det nåværende fokuset er å identifisere de største bidragsyterne til bransjens karbonavtrykk og viktige områder for dekarbonisering.
EUROSAC-President-Allesandro-Selminx
Den europeiske papirsekkindustrien sikter mot netto null innen 2050