Nytt, avansert lokk for te-kapsler fra Clondalkin

PUBLISERT: 11 januar 2016
OPPDATERT: 26 januar

Clondalkin Flexible Packaging Bury (tidligere Chadwicks) har utviklet en innovativ lokkløsning for kapsler som skal brukes i en ny temaskin.

Te-maskinen T.O by Lipton er resultatet av fem års forskning og utvikling av merkevareeieren Unilever. Den er fullstendig forskjellig fra alle andre produkter på markedet.

33 te-sorter i kapsler
Te-maskinen er designet for hjemmebruk og bruker løse te-kapsler som frigjør te i en gjennomsiktig bryggetank. Bryggingen optimeres ved at vanntemperatur og bryggetider tilpasses individuelle varianter av te.

33 forskjellige te-sorter er nå tilgjengelige i kapsler, og utvalget spenner fra klassikere som Earl Grey, English Breakfast og Ceylon, til mer eksotiske smaker som Red Africa Rooibos, Lucious Lemon Verbena og Havana Lime.

Alle kapslene har perforerte aluminiumlokk som er spesialdesignet og produsert av Clondalkin Flexible Packaging Bury og som er kritiske for at maskinen skal virke. To velplasserte pigger punkterer perforeringen i lokket og slipper vannet inn i kapselen. Tebladene presses inn i bryggekammeret.

Lokkstørrelsen indikerer maskinens innstilling
Forskjellige lokkstørrelser på de forskjellige smakene bidrar til å sette individuell bryggetid og vanntemperatur for den aktuelle varianten, da maskinen justerer innstillingene etter lokkstørrelsen.
Variantnavn og logo er preget på aluminiumlokket.

De fem forskjellige smaksfamiliene er differensiert gjennom hver sin farge på lokket.

– Vi er glade for å være involvert i et såpass høyprofilert produkt, sier John Chadwick, administrerende direktør i Clondalkin Flexilbe Packaging Bury.

Han forteller at lokkene måtte lages i høy kvalitet som beskytter produktets smak og aroma, samtidig som de er enkle for maskinen å perforere. Siden maskinen stilles inn etter perforeringen, må lokkene produseres med svært strenge toleranser.

Avansert produkt
Lokkene skal produseres med premium utseende og følelse i fem farger og kunne tåle maskinens håndtering og samtidig være trygg for menneskelig forbruk.

– For å sikre dette, sendte vi materialene til grundig testing og sertifisering hos Interteks kjemiske testlaboratorium i Nederland, forteller Chadwick.

– Sluttresultatet er fantastisk. Både maskinen og te-serien er resultatet av mange menneskers innsats og hardt arbeid over mange år, sier han.

 

 

 

Les mer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Ace og Extr:Act blir Food and Beverage Carton Alliance

22. januar ble organisasjonen Food and Beverage Carton Alliance (FBCA) lansert. Den er dannet gjennom sammenslåingen av ACE (The Alliance for Beverage Cartons and the Environment) og EXTR:ACT, to europeiske organisasjoner som har jobbet for å fremme drikkekartonger som en bærekraftig emballasjeløsning og for å støtte industriens arbeid for å sikre at de blir samlet inn og resirkulert.
Vatskekartong

Lidl i Storbritannia fjerner designelementer som tiltaler barn

I Storbritannia har Lidl besluttet å fjerne alle designelementer som tiltaler barn på emballasjen til de minst sunne produktene av eget merke. Den skal være klar til midten av året og vil hjelpe foreldre å handle sunnere til barna sine.
LIDLx

Ishidas Europes nøkkelrolle i Maple Leafs kjempestore kyllingfabrikk

I samarbeid med Maple Leaf Foods, en av Canadas ledende kjøtt- og fjærfeprodusenter, har Ishida Europe spilt en nøkkelrolle i etableringen av Maple Leaf Foods sin nylig åpnede kyllingfabrikk i London, Ontario. Det er en stor investering verdt 772 millioner C$.
Ishida-Maple-Leaf-3x