En ny serie med smørbare Lurpak-produkter er lansert i Storbritannia med emballasjel fra RPC Superfos. Smaken er ny, men sølvfargen på emballasjen er beholdt.
Fargen spiller en rolle på emballasjen, siden den utgjør en sterk visuell kobling mellom produsenter og forbrukere. Derfor valgte Arla Foods UK å benytte sølvfargen som grunnfarge på sin emballasjeløsning fra RPC Superfos på tre nye smaksvarianter av «Lurpak Spreadable Infusions».
Sølvfargen blir gjenkjent
– Rundt om i verden blir sølvfargen gjenkjent og forbundet med Lurpak-smør. Det var derfor ingen tvil om at emballasjen på våre nye smørbare smaksvarianter skulle matche de eksisterende forpakningen for Lurpak smør og Lurpak smørbar, sier Daniel Morales-Gonzales, senior global brand manager på Lurpak, Arla Foods.
Emballasjen som er benyttet på de nye smaksvariantene er CombiPac fra RPC Superfos, og Morales-Gonzales mener at disse vil gi meget bra eksponering i butikkene.
– Vi har skapt et pent utseende som appellerer til de følelsene vi vil fremkalle hos forbrukerne. Dessuten støtter emballasjen imaget i vår samlede emballasjefamilie, samtidig som den er lett å åpne og lukke, sier han.
Papp og plast gir mange egenskaper
CombiPac er beregnet for smør, margarin og andre smør- og meieriprodukter. Den kombinerer plast og papp, og dermed har den flere egenskaper i samme løsning.
Det ytre sjiktet er laget av papp som gir lysbarriere og lav vekt. Det indre sjiktet er en termoformet plastfolie som beskytter innholdet og gjør emballasjen fettresistent.
For å tilfredsstille de spesifikke kravene til Arla Foods er standardvarianten noe tilpasset da både lokk og beholder er termoformet og størrelsen er litt mindre. Dette gjør at boksen er lett å ta med på picnic, for eksempel.