Ny, ubelagt foldekartong fra Kotkamills' nye BM2-maskin

PUBLISERT: 7 mai 2017
OPPDATERT: 26 januar

|

Aegle Zero er en ny ubelagt foldekartong med ubelagt bakside i serien med emballasjematerialer som finske Kotkamills tilbyr fra sin nye BM2-kartongmaskin.

Aegle Zeroe er gradering med ubelagt kartong som er egnet for mat og non-food når naturlig utseende er like viktig som fremragende trykkbarhet og konverteringsegenskaper, skriver selskapet i en pressemelding.

Muligheter for kreativ design
Kartongen lages av de samme nordiske fibrene som Aegle Pro og Aegle White og gir de samme mulighetene for kreativ design.

– Den taktile og naturlige overfkaten på Aegle Zero egner seg for kreativ emballasjedesign når verdier som ren, organisk kvalitet er implisitt i sluttproduktet, sier David Ingham, salgsdirektør for Consumer Boards i Kotkamills.

– Det gir mulighet for differensiering av emballasjen og egner seg for en rekke trykkemetoder og ferdiggjøringsteknikker, som varm- og kaldfoliering.

BM2 startet i 2016
Kartongmaskinen BM2 ble startet opp i 2016 for å produsere foldekartongen AEGLE og ISLA for matserviceprodukter, med mulighet for å påføre barriere på maskinen. Kotkamills leverer også Absorbex og Imprex laminatpapirer for laminater, finer og byggevareindustri.

All forbrukerkartong som produseres ved de to verkene i Kotka og Imatra er fullt gjenvinnbar. Kotkamills eies av det finske private equity-selskapet MB Funds.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red