Ny Sidel-løsning for varm-fylling av drikke på PET

PUBLISERT: 17 desember 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

BoostPrime er en unik emballeringsløsning fra Sidel som lanseres som et nytt alternativ når det gjelder varmfylling av drikke på PET-flasker.

Uten å kompromisse med kvalitet og forbrukeropplevelse kan BoostPrime utvide mulighetene for markedsføring av produktene og øke omsetningen, skriver Sidel i en pressemelding.

Varmfylling oppptil 88 grader C
Den patenterte løsningen er beregnet for fylling av juice, nektar, mineralvann, isotonics og te (JNSDIT) i PET-flasker opptil 1,2 liter ved en temperatur på 85-88 grader C.

BoostPrime eliminerer behovet for vakuumpaneler og tilsetning av gass, noe som normalt kreves for at flaskene skal tåle den høye temperaturen. Flaskefasongen oppnås ved hjelp av aktiv inversjon i bunnen og tre funksjoner som har liten betydning for layouten på pakkelinjen:

  • Emballasjedesignen krever en spesifikk bunngeometri og – spesifikasjoner
  • Base OverStroke System (BOSS) gjør det mulig med mekanisk forming av bunnen under blåseprosessen.
  • Inverteringsenheten bidrar til bunninversjonen, noe som skjer etter fylling, påsetting av skrukork, tilting og kjøling, men før etikettering.
  • Inverteringen balanserer det negative trykket under nedkjøling av flasken fra 85 grader til romtemperatur.

Flaskene kan formes nærmest fritt
Ved å fjerne de tekniske begrensningene på flaskevakuumet, kan PET-flaskene formes i en hvilken som helst fasong. Det innebærer at flaksene kan tilpasses varemerkets image. En flaskefasong med paneler kan enkelt tilpasses uten å påvirke forbrukernes inntrykk.

Samtidig øker mulighetene for å bruke etikettflaten til markedsføring, da kvaliteten øker på grunn av det indre trykket i flasken under etikettering.

Ifølge Sidel blir også forbruket av PET-råvare redusert med BoostPrime, da vekten på en varmebestandig flaske kan redusere med opptil 30 prosent sammenlignet med vanlige HR-flasker.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar