Metsä Boards kreative emballasje for Victorinox redningsverktøy har fått en ny pris, denne gang i form av en IF Design Award for forbrukeremballasje.
Den unike og innovative emballasjen gir en annerledes opplevelse, da åpningen av emballasjen simulerer Victorinox-knivens åpningsmekanisme.
Maksimal visuell oppmerksomhet
Metsä Board fikk i oppdrag av Victorinox China å skape en ny emballasje til deres redningsverktøy som brukes av profesjonelt redningspersonell. Ved å betone emballasjens struktur og visuelle design har designerne klart å skape maksimal visuell oppmerksomhet.
Kartongmaterialet Carta Elega ble valgt for sin stivhet og glatte overflate som gir esken en luksusfølelse samtidig som den er lett og holdbar.
Emballasjen har en skarp og ren utforingen med skarpe og veldefinerte hjørner uten overlappende hjørneverk, noe som gjør at den skiller seg ut fra tradisjonelle esker. Sidepanelene kan trykkes separat med budskap som er spesifikke for hvert marked. Det brukes ikke lim i emballasjen.
Et kvalitetsbegrep
– Vi er fantastisk glade for å ha fått en IF Award for denne spesielle emballasjen. Prisen anerkjenner vårt varige arbeid for å øke verdien på kundenes varemerker gjennom å levere bærekraftige, sikre og innovative emballasjeløsninger, sier Cyril Drouet, Design and Innovation Director i Metsä Board.
Tjenestene omfatter alt fra global emballeringsstrategi og markedsstudier til kostnadsanalyser, design og laboratorietester. – Den innovative arbeidsmetoden bidrar til lavere emballasjekostnader, høyere effektivitet og bærekraft, sier Drouet.
I over 60 år har IF Design Award vært et kvalitetsbegrep over hele verden for utmerket design. Juryen består av internasjonale autoriteter på området, og i år måtte de bedømme over 5.000 bidrag i en rekke kategorier fra 53 land.