Ny opplæringsplattform bidrar til bærekraftig drift

PUBLISERT: 10 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Sidel mener at en proaktiv arbeidskultur og økt fokus på opplæring er nøkkelfaktorer i dagens drikkevareindustri. De har lansert et program for å hjelpe kundene.

Et nettbasert opplæringsprogram skal hjelpe produsentene med å leve opp til kravene som følger av skiftende demografi, økende urbanisering, globalisering og digitalisering av drikkevareindustrien. Hensikten med programmet er å gi de ansatte tilpasset trening og opplæring.

Blended Learning Platform
Verktøyet er integrert i Sidels Blended Learning Platform, hvor opplæringen delvis skjer digitalt, og delvis ansikt til ansikt med hands on- opplæring. Dette gir økte ferdigheter og samtidig økt sikkerhet og produktivitet til reduserte kostnader over tid, hevder Sidel.

Produsenter av mat, drikkevarer, husholdningsvarer og personlig pleieprodukter investerer kontinuerlig i opplæring av sine team for å redusere reaksjonstid, få færre produksjonsstopp og øke den generelle effektiviteten og sikkerheten på arbeidsplassen.

Regelmessig opplæring øker dessuten operatørenes motivasjon, engasjement og pliktfølelse. Sidel gir opplæring til mer enn 5.500 personer hvert år for å øke ferdighetene og gjennomføre endringer i produksjonsmiljøet.

Personlig opplæring
Den personlige opplæringen inkluderer nettkurs, opplæring på jobben, praksis og klasseromundervisning, samt produksjonssimulering via virtual reality. Ved å kombinere førsteklasses utstyr med høye ferdigheter hos de ansatte, får man den beste avkastningen på investeringen.

«Blended learning» kombinerer nettbasert undervisning med direkte undervisning i klasserom. Basiskunnskapen læres via nettet, mens klasseromsundervisningen skal fremme elevenes utvikling.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red