Ny løsning fra Schütz gir effektivitet i verdikjeden

PUBLISERT: 21 mars 2019
OPPDATERT: 26 januar
Schütz IBCer kan leveres med innebygd impeller. Dermed kan den være lukket gjennom verdikjeden|Bilindustrien er svært sårbar for kontaminasjon i lakk, coating og primer.

Viskøse coatings må røres før de kan brukes, men røreutstyr er en potensiell kontaminasjonsfare. Cleancert IBC + Impeller fra Schütz løser oppgaven.


I krevende industrier spiller emballasjen en nøkkelrolle i verdikjeden. Den brukes til lagring og transport av verdifulle produkter og er svært avgjørende for å bevare kvaliteten.

Coating til bilindustrien

Dette gjelder spesielt for coating til bilindustrien, som gjerne legges på i lag som ikke er tykkere enn en tidels millimeter. En hver form for kontaminasjon må unngås, da stoffer som silikonolje og fett kan gi defekter i belegget.

Røreutstyr er nødvendig, men også dette utstyret kan være en potensiell kilde for kontaminasjon hvis det kommer i kontakt med annet utstyr når emballasjen åpnes og lukkes. Samarbeid i verdikjeden kan forhindre at dette skjer.

Løser problemet for lakkprodusent

Bilindustrien er svært sårbar for kontaminasjon i lakk, coating og primer.

Schütz har levert IBCer til Karl Wörwag Lack- und Farbenfabrik siden 2003. Bedriften produsere maling for en rekke bruksområder, herunder interiør og eksteriør til biler. Schütz samarbeider også med SMP Automotive, som er en stor kunde av Wörwag.

Begge så etter en løsning som kunne minimere risikoen for kontaminasjon ved fylling og prosessering av coating og primere. Schütz har løsningen i form av en IBC i Cleansert-linjen som har integrert impeller og tilkopling.

Det innebærer at beholderen kan være lukket gjennom hele verdikjeden og under omrøring, lukking og tømming.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar