Ny leder for Investor Relations i Orkla ASA

PUBLISERT: 16 januar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Thomas Ljungqvist er utnevnt til Senior Vice President Investor Relations i Orkla ASA. Han har siden 2014 vært CFO i Orkla Investments.

Thomas Ljungqvist overtar etter Mattias Orrenius, som går over i en stilling som Chief Financial Officer i Orkla Confectionery & Snacks Sverige. 

I Orkla siden 2008
Thomas Ljungqvist har siden 2014 vært Chief Financial Officer i Orkla Investments. Han har vært ansatt i Orkla siden 2008 og har tidligere erfaring fra M&A og forretningsutvikling i både Orkla og Sapa.
 
Før han startet i Orkla var han del av UBS group strategic advisory team i Zürich og han har også jobbet for Capgemini i Stockholm. Ljungqvist er siviløkonom fra Handelshögskolan i Stockholm. 
 
– Vi er svært glad for at Thomas har takket ja til å lede Investor Relations. Han kjenner Orkla godt gjennom sin erfaring fra ulike stillinger i konsernet og har solid erfaring fra finansmarkedet, sier Jens Bjørn Staff, konserndirektør Økonomi og Finans i Orkla ASA.
 
– Samtidig vil vi takke Mattias for en utmerket jobb med å lede Investor Relations de tre siste årene og gleder oss over at han nå går inn i en annen viktig rolle i konsernet. Vi ønsker både Thomas og Mattias lykke til med nye oppgaver.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red