Ny kartong fra Sappi gir utløp for følelser og større differensiering

PUBLISERT: 1 oktober 2019
OPPDATERT: 26 januar

||

Sappi hevder at deres nye og forbedrede kartong med nytt navn i serien Algro Design Portfolio gir maksimal frihet for design for å kommunisere merkeverdier.


Å kommunisere varemerkets verdier og produktenes karakteristikk på en emosjonell måte og vise dem frem fra sin beste side, blir stadig viktigere for merkevareeiere.

Neste generasjon Algro Design Portfolio

For å oppnå kontakt med forbrukerne trenger merkevareeiere en kartong som forsterker den visuelle og taktile opplevelsen. Som svar på dette behovet har Sappi lansert neste generasjon av sin populære Algro Design Portfolio med en forbedret kartong og et forandret navn.

Stadig flere forbrukere ønsker en eksklusiv og kundetilpasset emballasje som reflekterer merkevarens karakter. Sappi har utvidet sin serie med solid, bleket kartong med en ny variant fra 1. oktober 2019: Algro Design Advanced.

Dette gir kundene mulighet for å velge fire forskjellige baksideoverflater i Algro Design Portfolio, det vil si en kartongvariant mer enn før. Denne kartongen skiller seg ut med en annerledes coating på baksidene, mens fremsidene er identiske og alltid dobbeltbelagt.

«Nature» er lagt til

Som en del av den pågående utviklingen av kartongen, er begrepet «Nature» lagt til. Dette understreker merkevarens naturlige utseende på den ubelagte baksiden. En slik spesifikasjon er kraftig etterspurt i disse dager, og baksiden på kartongen brukes stadig oftere til å fronte esken. Produktet i seg selv og dets egenskaper er de samme.

Algro Design Advanced er en videreutvikling av Algro Design Nature (tidligere Algro Design). Baksiden er lett belagt, noe som gir jevn fargeabsorpsjon og et nytt nivå av fargelyshet. Serien er tilgjengelig i granvekter fra 220 til 380 g/m2.

– Nye Algro Design Advanced gir våre kunder den ytterste fleksibilitet ved design av sine produkter, sier Lars Scheidweller, Product Group Manager Paperboard i Sappi Europe.

– Den lettbelagte baksiden gir betydelig større potensial for prosjekter med høyere trykkfargedekning, økt lyshet, større kontrast og mer avanserte muligheter for finish.

Kartongene Algro Design Card og Algro Design Duo er uforandret.

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot