Ny emballasjeserie for takeaway fra Greiner Packaging

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 5 desember 2024
OPPDATERT: 5 desember
Bilde: Greiner Packaging.

Greiner Packaging har utviklet en ny serie med emballasje, for eksempel for hamburgere, salater eller lunsjmat, beregnet for gjenbruk. For å sikre at takeaway-måltider holder temperaturen og smaken best mulig, må de pakkes nøye – og det betyr vanligvis mye engangsemballasje og dermed avfall. Nå er dette et alternativ.

Med den planlagte revisjonen av PPWR-emballasjeforordningen, sikter EU også mot en kvote på 10 prosent gjenbrukbar emballasje i cateringbedriftenes takeaway-utvalg senest innen 2030.

Greiner Packaging har utviklet emballasje som kombinerer design med funksjonalitet og holdbarhet. De heter Mix & Match og har funksjoner som gjenforsegling, RFID-sporing og optimal vaskbarhet.

Pakkene er robuste, stablebare og laget av polypropylen (PP). Med en rekke farger og størrelser tilbyr pakkene mange forskjellige kombinasjonsalternativer, noe som gjør dem visuelt tiltalende. Fakta ser i korte trekk slik ut:

• Pakker i forskjellige høyder og størrelser som fleksibelt kan kombineres for å skape den perfekte pakkestørrelsen for enhver type mat eller produktmengde. Dette sikrer at alt er pent og praktisk oppbevart.

• Variasjon av størrelser i henhold til Gastronorm-standarder: Enten det er et lite mellommåltid eller en stor lunsjporsjon, er måltidsboksene tilgjengelig i 400 ml, 700 ml, 1 000 ml og 1 250 ml. Som Gastronorm-beholdere i størrelse GN 1/6 integreres de sømløst i standardiserte kjøkkensystemer, noe som muliggjør effektiv bruk i matserveringsoperasjoner.

• Ulike farger. Måltidsboksene finnes i en lang rekke farger for å fremheve den personlige stilen og serveringsstedet. Lokket er tilgjengelig i farger eller transparent.

• De kan forsegles flere ganger – perfekt til salater og supper, men også perfekt til hamburgere og wraps. Forsegling med folie kan gjøres så ofte som nødvendig uten kvalitetsforringelse. I tillegg kan emballasjen utstyres med ventilasjonshull for å sikre optimal friskhet til sprø retter.

• Preging gir måltidsboksene et unikt preg. IML-etiketter eller utskrifter av høy kvalitet er også mulig, noe som gjør dem ideelle for logoer, design, markeringer eller informative avtrykk.

• Individuell identifikasjon og sporing kan gjøres ved hjelp av RFID-brikker, QR-koder, datamatrisekoder eller strekkoder, noe som gjør det mulig å administrere logistikk og vaskesykluser effektivt. Dette bidrar til å holde oversikt over pakkene og optimalisere bruken.

Sporbarhet og dekormuligheter. Bilde: Greiner Packaging.

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Pinlige budskap på plastposer for å avskrekke bruk

Vi kan ikke unnslippe den evige debatten om den potensielle innvirkningen av bæreposer av plast på miljøet. EU vil ikke at vi skal konsumere mer enn 40 per person per år og de nå fjernede høye avgiftene brakte forbruket i Sverige ned til godt under dette tallet. Kanskje dette eksemplet fra Canada er en måte å sikre at antallet holdes nede uten skatter eller avgifter? Og også med humor som instrument.
Pasar1x

Nye Ready2Cook aluminiumsbeholdere i "One Size Fits All"-konsept fra Plus Pack

Danske Plus Pack lanserer tre nye Ready2Cook aluminiumsbeholdere som gir fleksibilitet, effektivitet og resirkulerbarhet i matemballasje. Utformet med et "one size fits all"-konsept, er trauene fullt kompatible med eksisterende forseglingsverktøy som brukes av plastbrettprodusenter, noe som eliminerer behovet for nye maskiner og reduserer driftskostnadene.
R2C-one-size-fits-all-1920x1080-1