Ny emballasje får fart på produkt mot blåmandag

PUBLISERT: 7 februar 2016
OPPDATERT: 26 januar


Ved hjelp av flere endringer i emballasjen, ligger alt til rette for salgsvekst for det amerikanske «dagen derpå»-middelet «Life Support».

Produktet som er utvunnet fra en japansk vekst, ble lansert i 2012 for unge yrkesaktive som et middel mot alkoholforgiftning og tilhørende symptomer.

Leiepakking
I starten ble middelet tappet i egen fabrikk i Ohio i USA. Etter hvert vokste produktet ut til 500 forhandlere i Ohio, og selskapet begynte jakten på eksterne leiepakkere som kunne være villige til å vokse med firmaet.

– Vi snakket med 30 leiepakkere, som alle svarte det samme etter vår første samtale: Ring oss når dere når en million enheter, forteller driftssjef Jim Krueger.

Tidlig i 2015 fant de imidlertid Case Mason, en leiepakker som var villige til å samarbeide. Life Support sendte sin eksisterende tappelinje til Case Mason, som bygget deler av den inn i sitt eksisterende anlegg.

Fra glassflaske til PET
Samtidig skiftet de emballasjeformat fra glassflaske til PET-flaske med ny design.

– Plastflasker er mer kostnadseffektive, mer effektive å transportere, er laget i USA og er tillatt på konserter, stadioner og cruise-skip, sier Dillon Beck i designbyrået Zamore og en av grunnleggerne av Life Support.

Den nye plastflasken har gripevennlige sider og klokkefasong i bunnen for at den skal virke større i butikken.  Den trykksensitive etiketten med trykk i to farger er lett å lese og iøynefallende.

 

 

 

Les mer

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx

Siste nytt

New Yorks statsadvokat saksøker PepsiCo for forsøpling

New Yorks Attorney general anla et søksmål for noen uker siden og anklaget PepsiCo for å skade publikum og unnlate å advare forbrukere om miljø- og helsetrusler fra engangsplastemballasjen.
pepsico1x

Fra fossilt til biobasert i belysningsemballasjer

Paptic, Secto Design og Woamy har utviklet en ny løsning for beskyttende emballasje i belysningsindustrien. Den redesignede emballasjen er resirkulerbar og samsvarer med prinsippene for sirkulær økonomi.
SectoDesign-Sectomo-Paptic-2381_newslx

Stilmiks med dopaminkick skal selge nyttig pizza

For å få pizza uten brød til å virke fristende, hyret matprodusenten For Real! Foods inn byrået Pond Design. Med mange års erfaring innen emballasjedesign og identitetsskaping kunne byrået guide pizzaprodusenten til rett vei i fastfood-jungelen. Vi snakket med teamet i Pond Design om designprosessen.
Pond_For-Real-Food_01

Komposterbare ølkrus på Formel 1-finalen

På Formel 1-finalen i Abu Dhabi nylig var Helsingborg-selskapet Gaia Biomaterials ansvarlig for en unik del av arrangementets bærekraftssatsing. Arrangementets 150 000 ølkrus ble laget av selskapets komposterbare plasterstatning Biodolomer.
GAIAxx