Ved hjelp av flere endringer i emballasjen, ligger alt til rette for salgsvekst for det amerikanske «dagen derpå»-middelet «Life Support».
Produktet som er utvunnet fra en japansk vekst, ble lansert i 2012 for unge yrkesaktive som et middel mot alkoholforgiftning og tilhørende symptomer.
Leiepakking
I starten ble middelet tappet i egen fabrikk i Ohio i USA. Etter hvert vokste produktet ut til 500 forhandlere i Ohio, og selskapet begynte jakten på eksterne leiepakkere som kunne være villige til å vokse med firmaet.
– Vi snakket med 30 leiepakkere, som alle svarte det samme etter vår første samtale: Ring oss når dere når en million enheter, forteller driftssjef Jim Krueger.
Tidlig i 2015 fant de imidlertid Case Mason, en leiepakker som var villige til å samarbeide. Life Support sendte sin eksisterende tappelinje til Case Mason, som bygget deler av den inn i sitt eksisterende anlegg.
Fra glassflaske til PET
Samtidig skiftet de emballasjeformat fra glassflaske til PET-flaske med ny design.
– Plastflasker er mer kostnadseffektive, mer effektive å transportere, er laget i USA og er tillatt på konserter, stadioner og cruise-skip, sier Dillon Beck i designbyrået Zamore og en av grunnleggerne av Life Support.
Den nye plastflasken har gripevennlige sider og klokkefasong i bunnen for at den skal virke større i butikken. Den trykksensitive etiketten med trykk i to farger er lett å lese og iøynefallende.