Ny administrerende direktør utvikler merkevarer i Kavli 

PUBLISERT: 18 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Kristine Aasheim går fra rollen som markeds- og innovasjonsdirektør til administrerende direktør i Kavli Norge, der hun skal videreutvikle merkevarene. 

Hun vil fokusere på å videreutvikle sterke merkevarer som Kavli®, Q-Meieriene® og Skyr®. Kristine Aasheim vil også inngå i Kavlis konsernledelse.

Vekst for merkevarene
– Kristine har de seneste årene vært sentral i å skape en vekst langt over resten av matvareindustrien i Norge, både gjennom å revitalisere Kavli smøreost og vellykkede innovasjoner som Frokostyoghurt® og Skyr® Mini, sier konsernsjef Erik Volden i Kavli. 

– Når hun nå tar et større ansvar, ser vi frem til å fortsette å være en vekstvinner i det norske markedet. Jeg er også godt fornøyd med at vi ved dette lederbyttet gjør en intern rekruttering.

Aasheim har bred erfaring fra norsk næringsmiddelindustri, med tidligere roller både innen salg og markedsføring. 

Hun har over de siste årene bygget en sterk og kompetent markedsorganisasjon i Kavli Norge som har mottatt flere utmerkelser og som har bidratt til Kavli Norges kraftige organiske vekst.

Tar over etter Karl Johan Ingvaldsen
Aasheim erstatter Karl Johan Ingvaldsen, som etter 6 år i Kavli nå går til nye utfordringer utenfor konsernet. Han vil i en periode arbeide med prosjekter i Kavli-konsernet.

– Vi er alle takknemlige for innsatsen Karl Johan har lagt ned over de siste årene. Under hans lederskap har Kavli Norge gjort flere langsiktige satsinger som har lagt grunnlag for veksten vi har hatt og vekst videre fremover, og hatt en kraftig resultatforbedring. 

– Vi ønsker ham lykke til videre, sier Volden.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red