Ny administrerende direktør utvikler merkevarer i Kavli 

PUBLISERT: 18 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Kristine Aasheim går fra rollen som markeds- og innovasjonsdirektør til administrerende direktør i Kavli Norge, der hun skal videreutvikle merkevarene. 

Hun vil fokusere på å videreutvikle sterke merkevarer som Kavli®, Q-Meieriene® og Skyr®. Kristine Aasheim vil også inngå i Kavlis konsernledelse.

Vekst for merkevarene
– Kristine har de seneste årene vært sentral i å skape en vekst langt over resten av matvareindustrien i Norge, både gjennom å revitalisere Kavli smøreost og vellykkede innovasjoner som Frokostyoghurt® og Skyr® Mini, sier konsernsjef Erik Volden i Kavli. 

– Når hun nå tar et større ansvar, ser vi frem til å fortsette å være en vekstvinner i det norske markedet. Jeg er også godt fornøyd med at vi ved dette lederbyttet gjør en intern rekruttering.

Aasheim har bred erfaring fra norsk næringsmiddelindustri, med tidligere roller både innen salg og markedsføring. 

Hun har over de siste årene bygget en sterk og kompetent markedsorganisasjon i Kavli Norge som har mottatt flere utmerkelser og som har bidratt til Kavli Norges kraftige organiske vekst.

Tar over etter Karl Johan Ingvaldsen
Aasheim erstatter Karl Johan Ingvaldsen, som etter 6 år i Kavli nå går til nye utfordringer utenfor konsernet. Han vil i en periode arbeide med prosjekter i Kavli-konsernet.

– Vi er alle takknemlige for innsatsen Karl Johan har lagt ned over de siste årene. Under hans lederskap har Kavli Norge gjort flere langsiktige satsinger som har lagt grunnlag for veksten vi har hatt og vekst videre fremover, og hatt en kraftig resultatforbedring. 

– Vi ønsker ham lykke til videre, sier Volden.

 

 

Les mer

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors

Siste nytt

Coca-Cola flytter frem sine miljømål til 2035

Mange av de store merkevaregigantene må nå krype til korset og innrømme at de ambisiøse miljømålene de hadde for emballasjen som de planla i 2018 ikke kommer til å kunne bli oppfylt. Da følte man at en skapte seg litt alburom og stoppet kritikken som fantes, men det er egentlig ikke en overraskelse at man ikke lyktes. Nå kunngjør Coca-Cola Company at de setter nye mål for 2035.
evonne-yuwen-teoh-HAsX-3a773w-unsplashx

Tetra Pak og Yellow Dreams gjenvinner polyAl i nytt anlegg i Nederland

Med en felles investering på cirka 3 millioner euro av Tetra Pak og selskapet Yellow Dreams, kommer et nytt gjenvinningsanlegg til å starte opp sin virksomhet i Ittervoort i Nederland i løpet av andre halvår i 2025. Anlegget kommer til å håndtere ikke-fiberkomponenter (polyAl) fra brukte drikkekartonger, hvilket øker gjenvinningskapasiteten i EU.
recon-polymersx

Maskinleverandøren Kolbus har blitt solgt

Kolbus, som produserer maskiner for produksjon og viderebehandling av pappesker, er kjøpt opp av det tyske investeringsfondet Max Valier Holdings.
Kolbus

Berør flasken og etiketten lyser opp

Coca-Cola har lansert en spesiell begrenset opplag av "Thor" (Tor med hammeren) temaemballasje i Brasil. Den er utstyrt med OLED-teknologi (Organic LED) fra tyske Inuru. Trykt elektronikk har vært et diskusjonstema i ganske mange år i emballasje- og etikettindustrien, men det virkelige gjennombruddet har latt vente på seg. Muligens vil Inuru stå for det.
Thors