Kristine Aasheim går fra rollen som markeds- og innovasjonsdirektør til administrerende direktør i Kavli Norge, der hun skal videreutvikle merkevarene.
Hun vil fokusere på å videreutvikle sterke merkevarer som Kavli®, Q-Meieriene® og Skyr®. Kristine Aasheim vil også inngå i Kavlis konsernledelse.
Vekst for merkevarene
– Kristine har de seneste årene vært sentral i å skape en vekst langt over resten av matvareindustrien i Norge, både gjennom å revitalisere Kavli smøreost og vellykkede innovasjoner som Frokostyoghurt® og Skyr® Mini, sier konsernsjef Erik Volden i Kavli.
– Når hun nå tar et større ansvar, ser vi frem til å fortsette å være en vekstvinner i det norske markedet. Jeg er også godt fornøyd med at vi ved dette lederbyttet gjør en intern rekruttering.
Aasheim har bred erfaring fra norsk næringsmiddelindustri, med tidligere roller både innen salg og markedsføring.
Hun har over de siste årene bygget en sterk og kompetent markedsorganisasjon i Kavli Norge som har mottatt flere utmerkelser og som har bidratt til Kavli Norges kraftige organiske vekst.
Tar over etter Karl Johan Ingvaldsen
Aasheim erstatter Karl Johan Ingvaldsen, som etter 6 år i Kavli nå går til nye utfordringer utenfor konsernet. Han vil i en periode arbeide med prosjekter i Kavli-konsernet.
– Vi er alle takknemlige for innsatsen Karl Johan har lagt ned over de siste årene. Under hans lederskap har Kavli Norge gjort flere langsiktige satsinger som har lagt grunnlag for veksten vi har hatt og vekst videre fremover, og hatt en kraftig resultatforbedring.
– Vi ønsker ham lykke til videre, sier Volden.