Ny administrerende direktør utvikler merkevarer i Kavli 

PUBLISERT: 18 februar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Kristine Aasheim går fra rollen som markeds- og innovasjonsdirektør til administrerende direktør i Kavli Norge, der hun skal videreutvikle merkevarene. 

Hun vil fokusere på å videreutvikle sterke merkevarer som Kavli®, Q-Meieriene® og Skyr®. Kristine Aasheim vil også inngå i Kavlis konsernledelse.

Vekst for merkevarene
– Kristine har de seneste årene vært sentral i å skape en vekst langt over resten av matvareindustrien i Norge, både gjennom å revitalisere Kavli smøreost og vellykkede innovasjoner som Frokostyoghurt® og Skyr® Mini, sier konsernsjef Erik Volden i Kavli. 

– Når hun nå tar et større ansvar, ser vi frem til å fortsette å være en vekstvinner i det norske markedet. Jeg er også godt fornøyd med at vi ved dette lederbyttet gjør en intern rekruttering.

Aasheim har bred erfaring fra norsk næringsmiddelindustri, med tidligere roller både innen salg og markedsføring. 

Hun har over de siste årene bygget en sterk og kompetent markedsorganisasjon i Kavli Norge som har mottatt flere utmerkelser og som har bidratt til Kavli Norges kraftige organiske vekst.

Tar over etter Karl Johan Ingvaldsen
Aasheim erstatter Karl Johan Ingvaldsen, som etter 6 år i Kavli nå går til nye utfordringer utenfor konsernet. Han vil i en periode arbeide med prosjekter i Kavli-konsernet.

– Vi er alle takknemlige for innsatsen Karl Johan har lagt ned over de siste årene. Under hans lederskap har Kavli Norge gjort flere langsiktige satsinger som har lagt grunnlag for veksten vi har hatt og vekst videre fremover, og hatt en kraftig resultatforbedring. 

– Vi ønsker ham lykke til videre, sier Volden.

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar