Ny adm. direktør i Orkla Confectionery & Snacks 

PUBLISERT: 12 september 2018
OPPDATERT: 26 januar


Ingvill T. Berg (41) er utnevnt til ny administrerende direktør i Orkla Confectionery & Snacks Norge. Hun overtar etter Jeanette Hauan Fladby.

Ingvill T. Berg er i dag salgsdirektør i selskapet og tiltrer som adm. direktør fra 1. november i år. 

Sterk faglig og kommersiell bakgrunn
Hun overtar stillingen etter Jeanette Hauan Fladby, som tidligere kommunisert blir ny konserndirektør i Orkla med ansvar for forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks fra 1. oktober i år. 

– Jeg er meget glad for at Ingvill har takket ja til å lede Orkla Confectionery & Snacks Norge, sier Jeanette Hauan Fladby. 

– Hun har en sterk faglig og kommersiell bakgrunn som er viktig for stillingen, og sammen med hennes personlige engasjement og lederegenskaper er jeg overbevist om at hun har det som skal til for en fortsatt lønnsom utvikling av selskapet. 
 
Erfaring fra ulike lederstillinger
Ingvill begynte i Orkla Confectionery & Snacks Norge i 2006 og har siden 2015 vært salgsdirektør. 

Hun har erfaring fra en rekke ulike lederstillinger i selskapet, og har blant annet vært Key Account Manager, marketingssjef og leder for kategoriutvikling. I tillegg har hun vært salgssjef i Arcus og konsulent i Arthur Andersen. 
 
Ingvill vil inngå i ledergruppen i forretningsområdet Orkla Confectionery & Snacks og rapportere til Jeanette Hauan Fladby. Prosessen med å finne Ingvills etterfølger som salgsdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge er igangsatt.
 

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red