Norske Kezzler viste serialisering på AIPIA

PUBLISERT: 21 november 2018
OPPDATERT: 26 januar

|

Represententanter fra det norske selskapet Kezzler forklarte hvordan man serialiserer 6 milliarder produkter på AIPIA-kongressen i Amsterdam.

Kezzler er en global leder på serialiseringsteknologi og tilbyr løsninger for merkevarebeskyttelse, verdikjedesynlighet og kontakt med forbrukere. Nå er det i gang med ett av de største serialiseringsprosjektene i verden.

Løste problem med forfalsket Viagra
Produktsjef Per Christian Myklebost og Marketing Key Account Henrikke Sylte viste blant annet til tre eksempler som hver for seg hadde sine utfordringer når det gjelder fysiske, organisatoriske og tekniske aspekter i prosjektet.  

Kezzler har blant annet jobbet med legemiddelkooperativet Pfizer, og på kongressen fortalte teamet om hvordan salget av Viagra fikk store utfordringer med forfalskninger i Asia. 40 prosent av Viagraen som ble solgt i Hong Kong var forfalsket.

Kezzler-teamet tok da i bruk en løsning som lagde synlig og usynlige koder på emballasjen, slik at forbrukere og Pfizer kunne verifisere produktenes autentisitet. I løpet av ett år etter implementering var problemet med forfalskninger løst, og salget økte.

Utviklet for å løse reelle verdensproblemer
Pfizer har senere tatt i bruk den samme løsningen på andre milliard-merkevarer som Lipitor og Norvasc i Hong Kong. Kezzler støtter også Pfizer i fem andre land. Administrerende direktør Christine C. Akselsen var også til stede på eventet i Amsterdam.

– AIPIA-kongressen er en glimrende mulighet for oss å vise fram Kezzlers serialiseringsteknologi og vårt arbeid med å bygge en verden der autentiske, transparente og tilkoblede produkter har sin egen unike, sikre og sporbare identitet, sa hun.

– Kezzlers serialiseringsteknologi ble utviklet for å løse reelle verdensproblemer. I dag kan Kezzler bruke teknologien i legemidler, jordbruk, industri, forbrukervarer og næringsmiddelsektoren verden over for å utfordre forfalskede varer og ikke-autorisert distribusjon.

– På den måten innfrir vi myndighetenes krav og bygger tillit hos forbrukeren, sa Akselsen.

 

 

Siste nytt

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Les mer

De nominerte til Plastløfteprisene 2025

11 bedrifter er nominert til Grønt Punkt Norge sine prestisjefylte Plastløftepriser.
I 2024 har til sammen 94 virksomheter gjennomført Plastløftet, og 9.april skal 11 av disse konkurrere om de fire Plastløfteprisene. Prisene deles ut i kategoriene: "Økt bruk av gjenvunnet plast", "Reduksjon av unødvendig plast", "Design for gjenvinning" og "Holdbarhet".
finalister

Ny matvareemballasje fra Plus Pack med åttifem prosent resirkulert materiale

Danske Plus Pack lanserer nå Cubus, en sirkulær og resirkulerbar matemballasjeserie som tilbyr fleksible lukkemuligheter. Den nye emballasjeserien er resirkulerbar og effektiv for kalde måltider og snacks som frukt, nøtter, salater, tapas og yoghurt.
Cubus-faelles_edit2x

Elopak blir deleier i Blue Ocean Closures

Elopak investerer nå i Blue Ocean Closures og blir partner i den svenske oppstartbedriften som produserer fiberbaserte lukkinger, korker og kapsler. Elopak får også rettighetene til å markedsføre, selge og distribuere Blue Ocean Closures sine lukkinger globalt for gavltop-emballasje.
BOC

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot