Niels Petter Wright trekker seg tilbake fra Elopak

PUBLISERT: 7 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Etter 10 år som administrerende direktør i Elopak har Niels Petter Wright besluttet å gi seg. Han fortsetter å lede selskapet til styret har funnet en erstatter.

Under Niels Petter Wrights lederskap har Elopak tatt skrittet fra å være en leverandør til emballasje og tappemaskiner til ferske meierivarer og juice til også å levere aseptiske systemer.

Betydelige utvidelser under Wrights ledelse
Gjennom disse årene har Elopak utvidet sitt geografiske fotavtrykk betydelig og hatt mange store eknologiske gjennombrudd, i tillegg til å ha en ambisiøs miljøagenda.

– Elopak er et bemerkelsesverdig norsk selskap med 98 prosent av salget i internasjonale markeder, sier John Giverholt, styreformann i Elopak AS.

– Niels Petter har hatt en nøkkelrolle i å utvikle Elopak fra å omsette 5,5 milliarder til 8,1 milliarder kroner. Han har ledet de ansatte med en eksepsjonell driv og hengivelse. Han forlater et selskap som er godt posisjonert for videre vekst. Som eier er FERD takknemlig for jobben Niels Petter har gjort.

Skal jakte på nye forretningsmuligheter
Niels Petter Wright har vært administrerende direktør i Elopak i ti år og var CFO i sju år før dette. Nå ser han frem til å jakte på andre forretningsmuligheter men vil savne Elopak, kunder og kolleger.

– Til tross for at det absolutt har vært krevende år i et internasjonalt forretningsmiljø, har det mest av alt vært moro. Jeg ønsker mine kolleger en suksessfull fremtid og håper de vil lykkes med å eksportere fremragende produkter og Elopaks forretningsmodeller til nye markeder, sier Niels Peter Wright.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David