Niels Petter Wright trekker seg tilbake fra Elopak

PUBLISERT: 7 september 2017
OPPDATERT: 26 januar


Etter 10 år som administrerende direktør i Elopak har Niels Petter Wright besluttet å gi seg. Han fortsetter å lede selskapet til styret har funnet en erstatter.

Under Niels Petter Wrights lederskap har Elopak tatt skrittet fra å være en leverandør til emballasje og tappemaskiner til ferske meierivarer og juice til også å levere aseptiske systemer.

Betydelige utvidelser under Wrights ledelse
Gjennom disse årene har Elopak utvidet sitt geografiske fotavtrykk betydelig og hatt mange store eknologiske gjennombrudd, i tillegg til å ha en ambisiøs miljøagenda.

– Elopak er et bemerkelsesverdig norsk selskap med 98 prosent av salget i internasjonale markeder, sier John Giverholt, styreformann i Elopak AS.

– Niels Petter har hatt en nøkkelrolle i å utvikle Elopak fra å omsette 5,5 milliarder til 8,1 milliarder kroner. Han har ledet de ansatte med en eksepsjonell driv og hengivelse. Han forlater et selskap som er godt posisjonert for videre vekst. Som eier er FERD takknemlig for jobben Niels Petter har gjort.

Skal jakte på nye forretningsmuligheter
Niels Petter Wright har vært administrerende direktør i Elopak i ti år og var CFO i sju år før dette. Nå ser han frem til å jakte på andre forretningsmuligheter men vil savne Elopak, kunder og kolleger.

– Til tross for at det absolutt har vært krevende år i et internasjonalt forretningsmiljø, har det mest av alt vært moro. Jeg ønsker mine kolleger en suksessfull fremtid og håper de vil lykkes med å eksportere fremragende produkter og Elopaks forretningsmodeller til nye markeder, sier Niels Peter Wright.

 

 

Les mer

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1

Siste nytt

Det skjer på Sign Print&Pack i Odense

FotoJet-99

Ny etikettprinter fra Epson

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

STOK Emballage vil gjerne vinne Packnorth Award 2024

Nå er fristen over til innsending av bidrag til Packnorth Award 2024. De siste ukene har det vært en stor mengde bidrag. En av dem fra danske STOK Emballage. Bedrifter gleder seg til å delta i prisutdelingen på Scanpack i oktober.
STOKx

Grönstedts jubileumscognac illustrerer Stockholms Gamla stan

Grönstedt har servert Sveriges konjakkdrikkere siden 1846. For 20. året på rad lanserer de Le National – en spesialutgave av konjakken som lanseres en gang i året. Utgaven er en hyllest til arbeidet til gründer Johan Daniel Grönstedt. For å feire 20-årsjubileet til Le National, fikk Grönstedt hjelp fra designbyrået Famous Last Words for å komme opp med et emballasjedesign utenom det vanlige.
c1