NFC-aktiverte emballasjer ga t-banereise!

PUBLISERT: 19 november 2024
OPPDATERT: 19 november
Screenshot

For å markere World Pasta Day 25. oktober, lanserte Barilla Group en unik reklamekampanje i New York City hvor de forvandlet emballasjen til T-banebilletter.

Dette kreative initiativet, kalt «Ticket to Togetherness», var et samarbeid mellom Barilla og Metropolitan Transportation Authority (MTA). Kampanjen oppfordret byboere til å prioritere felles måltider, og fremhevet gleden ved å møte sine kjære over en pastarett.

Kampanjearrangementet fant sted på Hudson Yards T-banestasjon, hvor Barilla satte opp en stand som tilbyr spesialdesignet pastaemballasje i stedet for tradisjonelle T-banebilletter. Hver pakke inneholdt en NFC-brikke, som gjorde det mulig for pendlere å bruke pastapakken til å åpne t-banens bommer for en gratis tur.

Les mer

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

To svenske trykkerigiganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Magnus Blegen, Direktør Production i Canon Norge vitner om et voksende emballasjemarked og slår i den sammenhengen et slag for digitalprintingens fordeler.
foto-83

Siste nytt

Første yoghurtbeger med matgodkjent resirkulert polystyren

INEOS Styrolution lanserer yoghurtbeger med mekanisk resirkulert polystyren som et resultat av samarbeid mellom flere partnere i verdikjeden. Milepælen ble oppnådd gjennom samarbeid mellom flere partnere langs verdikjeden. Det kalles en game changer.
Yoghurt-cupsx

Mars reduserer emballasjeplasten med digital simuleringsløsning

Mars' bruk av Ansys simuleringsløsning har redusert mengden av plast som Mars kjøper inn for testing med cirka 246 tonn og har potensial til å redusere utviklingstiden med opptil 40 prosent.
Bilde: Mars

Papirsperre fikk pris i bærekraftkonkurranse

Tetra Pak har blitt tildelt "Resource Efficiency"-prisen på Sustainable Packaging News Awards 2024, for sin papirbaserte innovasjon innen barrierematerialer.
Mimosa_choco_3d-strawsx

EUBP: ”Bioplast en nøkkelfaktor for å oppfylle PPWR-forordningen”

Bioplast vil få økende betydning i fremtiden med innføringen av EUs emballasje- og emballasjeavfallsforordning (PPWR). Det mener organisasjonen European Bioplastics (EUBP) og deres administrerende direktør Hasso von Pogrell.
euflag-ppwr-toppx