Klesmerket Billebeino bruker en netthandelsemballasje som har fått positiv feedback fra kundene og i tillegg innfrir de økende kravene til miljømessig bærekraft.
Emballasjene blir digitaltrykket av Adara Pakkaus OY på hvit kraftliner fra Metsä Boards og har forskjellige motiver avhengig av kolleksjonens tema. Digitaltrykk gjør det mulig med varierte mønster med optimal ordrestørrelse på emballasjene.
Lager ikke klær for kortvarige moter
Kraftlinerens lyshet gir svært god fargegjengivning. Materialet er både sterkt og gjenvinnbart, og dermed er det bærekraftig.
– Bærekraft er en viktig del av vårt varemerke, og de fleste av våre klær tilvirkes av gjenvunnede materialer sier Juhani Putkonen, administrerende direktør i Billebeino.
– Vi lager ikke mote for øyeblikket men bærekraftige og ansvarsfullt tilvirkede klær. Bølgepapp er et naturlig valg av emballasjematerial for oss. Det er viktig at produktene kommer uskadet frem til våre kunder, og at emballasjen enkelt kan gjenvinnes.
Netthandel utgjør 65 prosent
Netthandel står for omtrent 65 prosent av Billebeinos salg, og Putkonen forteller at det variable trykket på emballasjen har blitt godt mottatt av kundene.
– Åpningen av emballasjen vises ofte på sosiale medier, avslører han.
Billebeino ble startet i 2015 av Juhani Putkonen og Ville Leino, som selskapet har fått navn etter. Da han spilte ishockey i NHL ble han nemlig ofte kalt Bille Beino.
Adaras digitaltrykte esker i E-flute bølgepapp er laget av MetsäBoard Classic WKL 135 g/m² på utsiden og MetsäBoard Natural WKL Bright 120 g/m² ubestrøket, hvit kraftliner på innsiden.
Metsä Board er en del av Metsä Group som regnes som en foregangsbedrift i bærekraftig bioøkonomi.