Nestlé relanserer Nescafé Gull i nytt glass med gullokk

PUBLISERT: 21 februar 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nescafé Gull har lange tradisjoner i Norge og går nå gjennom den største relanseringen noensinne. Både oppskrift på kaffen og design på emballasjen er forbedret.

Det mest iøynefallende er glasset som har fått et løft.

– Det nye glasset er slankere og mer elegant, med lokk i børstet gull. Formen gjør samtidig at vi transporterer mindre luft enn tidligere, som gir en positiv miljøeffekt gjennom mindre utslipp, sier Angelika Rosenberg, kategorisjef for Nescafé i Nestlé Norge.

Nescafé Gull skal nå tilsettes 100 prosent Arabica-bønner fra plantasjer høyt opp i fjellene.

– Disse males ti ganger finere enn vanlig filterkaffe, og bidrar til å frigi enda mer smak og aroma. Det gir en rikere og mer avrundet smak av friskbrygget kaffe, sier Angelika Rosenberg.

Den første koppen med Nescafé ble servert allerede for 80 år siden, og i dag drikkes det hvert eneste sekund omtrent 6000 kopper Nescafé over hele verden. Med den store relanseringen av Nescafé Gull går merkevaren en spennende fremtid i møte.

 

 

Les mer

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red

Siste nytt

World Packaging Organization og AIPIA i smart samarbeid

WPO, World Packaging Organization, og AIPIA, Active and Intelligent Packaging Industry Association, har signert et Memorandum of Understanding (MOU), for å fremme deres samarbeid om å dele ideer om smart emballasje og vitenskapen bak denne.
WPO-AIPIAx

Fiberflaske som er klar for industriell produksjon

Flasker laget av fiber er et område som interesserer mange utviklere og nå og da kommer det informasjon om nye produkter. Du ser imidlertid ikke mye av dem på markedet. På den nylig avsluttede Pack Expo i Las Vegas ble et alternativ vist frem.
RyPax-and-CelluComp-Launch-Industry-First-All-Fiber-Bottle-Solutionx

Sveriges mest kjøpte bil fyller 70 år og har blitt ”grønn”

Godteriproduktet Ahlgrens biler kalles "Sveriges mest kjøpte bil" – i år fyller den 70 år og har samtidig fått nytt design og emballasje som i stor grad består av "grønn" bioplast. Dette skriver Nordisk Bioplastforening på sine nettsider.
bilar-plantpack-utvald

Her er de nominerte i Packnorth Award 2023 - del 2

Vi fortsetter presentasjonen av de nominerte til årets Packnorth Awards, denne gangen emballasje i kategoriene næringsmidler og netthandel.
A-gg-red