Nescafé Gull har lange tradisjoner i Norge og går nå gjennom den største relanseringen noensinne. Både oppskrift på kaffen og design på emballasjen er forbedret.
Det mest iøynefallende er glasset som har fått et løft.
– Det nye glasset er slankere og mer elegant, med lokk i børstet gull. Formen gjør samtidig at vi transporterer mindre luft enn tidligere, som gir en positiv miljøeffekt gjennom mindre utslipp, sier Angelika Rosenberg, kategorisjef for Nescafé i Nestlé Norge.
Nescafé Gull skal nå tilsettes 100 prosent Arabica-bønner fra plantasjer høyt opp i fjellene.
– Disse males ti ganger finere enn vanlig filterkaffe, og bidrar til å frigi enda mer smak og aroma. Det gir en rikere og mer avrundet smak av friskbrygget kaffe, sier Angelika Rosenberg.
Den første koppen med Nescafé ble servert allerede for 80 år siden, og i dag drikkes det hvert eneste sekund omtrent 6000 kopper Nescafé over hele verden. Med den store relanseringen av Nescafé Gull går merkevaren en spennende fremtid i møte.