Nestlé og Starbucks samler ikoniske kaffemerker

PUBLISERT: 13 mai 2018
OPPDATERT: 26 januar


Nestlé har inngått en avtale som gir selskapet globale rettigheter til å markedsføre Starbucks-produkter som tradisjonelt ikke selges i kaffebarene. 

Transaksjonen gir Nestlé en sterk plattform for fortsatt vekst i Nord-Amerika med en med ledende posisjon innen høykvalitets kaffe – både filterkaffe og porsjonskaffe. 

Møter nye forbrukervaner
Avtalen gjør det også mulig for Nestlé å utnytte spennende nye vekstmuligheter i resten av verden med Starbucks sine premiumprodukter. Som en komplett leverandør av kaffeløsninger vil Nestlé akselerere veksten i flere land. 

De to selskapene vil arbeide tett sammen om innovasjons- og markedsstrategier for å få den beste kaffen til kaffeelskere over hele verden.

– Den nye globale kaffealliansen vil tilby Starbucks-opplevelsen til millioner av hjem verden over takket være Nestlés rekkevidde og gode omdømme, sa Kevin Johnson, konsernsjef i Starbucks. 

– Denne historiske avtalen er en del av vår løpende satsing på å fokusere og utvikle virksomheten vår for å møte nye forbrukervaner, og vi er stolte av å jobbe sammen med et selskap som er dedikert til våre felles verdier. 

Samler ikoniske merkevarer
Ifølge Mark Schneider, konsernsjef i Nestlé, er kaffevirksomheten Nestlés fremste vekstkategori. 

– Med Starbucks, Nescafé og Nespresso samler vi tre ikoniske merkevarer innen kaffe. Vi er glade for å ha Starbucks som vår partner. Begge selskapene har ekte lidenskap for fremragende kaffe og er stolte av å bli anerkjent som globale ledere for ansvarlig og bærekraftig kaffeinnkjøp, sier han.

Som en del av transaksjonen vil Starbucks motta en kontantbetaling på 7,15 milliarder dollar for en bedrift som genererer en årlig omsetning på 2 milliarder. Transaksjonen inkluderer ikke overføring av anleggsmidler, noe som muliggjør en jevn og effektiv integrasjon.

Nestlé forventer at virksomheten skal bidra positivt til resultat per aksje og organiske vekstmål fra 2019. Nestlés pågående tilbakekjøpsprogram av aksjer forblir uendret.

500 nye ansatte i Nestlé
Om lag 500 Starbucks-ansatte vil bli en del av Nestlé-familien, og jobbe med eksisterende virksomhet og global ekspansjon. Virksomheten vil fortsatt være lokalisert i Seattle.

Avtalen er underlagt vanlig regulatorisk godkjenning og forventes å være sluttført i slutten av 2018. Avtalen inkluderer ikke drikkeklare produkter eller salg av produkter i Starbucks sine kaffebarer.

 

 

Siste nytt

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Les mer

Ketsjupemballasje som "eksploderer"

Det nederlandske designfirmaet Akarton har utviklet en reklameemballasje for det nederlandske selskapet Hela og deres Hela Tomato Ketchup. Løsningen viser hvordan innovativ design og funksjonalitet kan møtes, samt tiltrekke seg influensere som markedsførere.
Akarton_HelaTomaat_VM3_25_verpakkingx

Starbucks lanserer plastfrie kaffebegre

En ny versjon av Starbucks' ikoniske hvite beger har nylig blitt lansert i Europa. Etter mye forskning og utvikling har Starbucks nå en kaffekopp der plastfôringen er erstattet med et mineralbelegg. Det nye begeret er sertifisert som hjemmekomposterbart og i stor grad resirkulerbart.
starbux

Ny trauforsegler for store kvanta fra Ishida bygger på smart intelligens

Ishida Europe har introdusert en ny trau-forsegler for næringsmiddelindustrien, QX-800, som gir økt kapasitet og adresserer ytelses- og effektivitetsutfordringene ved trauforseglingsapplikasjoner. Den er basert på smart intelligens og har et kompakt design.
QX-800-close-up-shot-of-gripper-arms-with-pots-of-fruitx

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip innen skjærebord, ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David