Nestlé med i samarbeid om gjenbrukbar emballasje

PUBLISERT: 30 januar 2019
OPPDATERT: 26 januar


Gjennom Haagen-Dazs går Nestlé nå inn som partner i Loop, som er en abonnementstjeneste for matvarer og husholdningsvarer med gjenbrukbar emballasje.

Häagen-Dazs, en del av Nestlé i USA og Canada, er den offisielle iskrempartneren for pilotprosjektet i New York, med planlagt oppstart i første halvdel av 2019. Loop er en tjeneste fra den globale resirkuleringsorganisasjonen TerraCycle, med Nestlé som en investor og partner.

Mat på døren
Loop tilbyr Häagen-Dazs og andre mat- og hygieneprodukter levert på døren i spesialtilpasset, bærekraftig emballasje, som deretter samles inn, rengjøres, refylles og gjenbrukes.

– Loop skaper en etterlengtet innovasjonsplattform. Vi utfordrer selskaper til å ta et nytt blikk på verdikjeden sin og integrere gjenbrukbar produktemballasje som en del av en felles innsats for å redusere avfall, sier Laurent Freixe, Nestlés administrerende direktør for i Amerika. 

– Nestlé er stolt over å være en grunnlegger, investor og partner i Loop. Det er et avgjørende ledd i vår forpliktelse om å samarbeide med konsumenter for å sikre en bærekraftig fremtid.
 
Ny iskrembeholder
Med lanseringen av Loop lanserer Häagen-Dazs en gjenbrukbar dobbeltvegget iskrembeholder som hever brukeropplevelsen og sikrer kvaliteten under transport og i hjemmet. Beholderens design sørger for at iskremen smelter raskere på toppen enn på bunnen når den åpnes.

Dette gjør at folk kan nyte hver kule med samme høye kvalitet.

Annonseringen kommer bare dager etter at Nestlé lovet å akselerere tiltak for å redusere plastavfall og oppfylle sin forpliktelse om å gjøre 100 prosent av emballasjen resirkulerbar eller gjenbrukbar innen 2025.

Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk. 

 

 

Siste nytt

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar

Les mer

Adventkalendere konkurrerer i Packnorth Award 2025

1. oktober deles prisene ut til vinnerne av Packnorth Award på Empack i Kista. Konkurransen har flere nye kategorier i år. En av dem er litt annerledes, nemlig adventkalendere. Et av bidragene som kom inn i denne kategorien er den finske Lumene-kalenderen.
Lumene_Advent_Calendar_V1x

interpack utsolgt som vanlig, men det kan være muligheter for å fortsatt få tak i en utstillingsplass

Hvis du går med planer om å stille ut på interpack i Düsseldorf neste år, kan du nesten bare legge de tankene til side. Vanligvis er messen utsolgt mer enn ett år før den blir en realitet. Cirka 2800 utstillere fra hele verden vil være i hallene. Et større antall selskaper står trolig i kø for å få sjansen via at noen kanskje trekker seg. Men, det kan være en sjanse for å få plass likevel, ifølge messedirektør Thomas Dohse.
Interpack23_MT59191_credit_Messe_Duesseldorf_Constanze_Tillmannx

Tetra Pak investerer 300.000 Euro

Tetra Pak investerer 300 000 euro for å doble gjenvinningskapasiteten til det svenske selskapet Recoma.
Tetra Pak PRM 150425 - Gustav og Max

Coca-Cola lanserer ikonisk kampanje i ny utgave

Heter du Jonas, Emma eller Ahmet? Nå finner du snart navnet ditt der den ikoniske Coca-Cola-logoen vanligvis er plassert. Den berømte "Share a Coke"-kampanjen er tilbake og inviterer nå en yngre generasjon til å oppleve klassikeren på en ny måte. Originalen ble en stor suksess over hele verden i 2013 og var første gang noensinne at Coca-Cola-logoen ble erstattet mot navn på flasker og bokser.
sommar