Gjennom Haagen-Dazs går Nestlé nå inn som partner i Loop, som er en abonnementstjeneste for matvarer og husholdningsvarer med gjenbrukbar emballasje.
Häagen-Dazs, en del av Nestlé i USA og Canada, er den offisielle iskrempartneren for pilotprosjektet i New York, med planlagt oppstart i første halvdel av 2019. Loop er en tjeneste fra den globale resirkuleringsorganisasjonen TerraCycle, med Nestlé som en investor og partner.
Mat på døren
Loop tilbyr Häagen-Dazs og andre mat- og hygieneprodukter levert på døren i spesialtilpasset, bærekraftig emballasje, som deretter samles inn, rengjøres, refylles og gjenbrukes.
– Loop skaper en etterlengtet innovasjonsplattform. Vi utfordrer selskaper til å ta et nytt blikk på verdikjeden sin og integrere gjenbrukbar produktemballasje som en del av en felles innsats for å redusere avfall, sier Laurent Freixe, Nestlés administrerende direktør for i Amerika.
– Nestlé er stolt over å være en grunnlegger, investor og partner i Loop. Det er et avgjørende ledd i vår forpliktelse om å samarbeide med konsumenter for å sikre en bærekraftig fremtid.
Ny iskrembeholder
Med lanseringen av Loop lanserer Häagen-Dazs en gjenbrukbar dobbeltvegget iskrembeholder som hever brukeropplevelsen og sikrer kvaliteten under transport og i hjemmet. Beholderens design sørger for at iskremen smelter raskere på toppen enn på bunnen når den åpnes.
Dette gjør at folk kan nyte hver kule med samme høye kvalitet.
Annonseringen kommer bare dager etter at Nestlé lovet å akselerere tiltak for å redusere plastavfall og oppfylle sin forpliktelse om å gjøre 100 prosent av emballasjen resirkulerbar eller gjenbrukbar innen 2025.
Nestlé Norge inngår i Nestlé SA som er verdens ledende næringsmiddelkonsern innen ernæring, helse og velvære. Selskapets historie i Norge strekker seg helt tilbake til 1898 og oppkjøpet av Viking Melk.